فرزانا حوسن برگزیده بورسیه یان پری ۲۰۱۳
عکسخانه خبر ۱۳۹۲/۰۶/۱۶

فرزانا حوسن برگزیده بورسیه یان پری ۲۰۱۳

فرزانا حوسن با پروژه‌ی عکس زخم‌های ماندگار که درباره خشونت علیه زنان در بنگلادش است برگزیده بورسیه یان‌پری ۲۰۱۳ شد.

حوسن در این مجموعه عکس، به ثبت زنان صدمه‌دیده از اسیدپاشی پرداخته است. دان‌مک‌کالن فتوژورنالیست برجسته که از داوران این دوره از یان‌پری بوده به تمجید قدرت تصویر و متن گزارش حوسن پرداخته است.

حوسن جایزه‌ای ۳۵۰۰ پوندی دریافت خواهد کرد و عکس‌های وی در مجله ساندی‌تایمز منتشر خواهد شد و همینطور یکی از فینالیست‌های جوپ‌سوارت مسترکلاس ورلدپرس‌فوتو خواهد بود.

اعلام اسامی برگزیدگان بروسیه یان‌ پری که در حاشیه جشنواره ویزا پور ایمیج اعلام شد و علاوه بر این عکاس، ماگدا راکیتا عنوان شایسته تقدیر ویژه کازی ریاست و مهران همراهی به عنوان شایسته تقدیر شناخته‌شدند.

این بورسیه به یاد پری، فتوژورنالیست جوانی که در حین انجام ماموریت برای ساندی‌تامیز در طی انقلاب رومانی در سال ۱۹۸۹ کشته شد، تویط آیدن سالوان ترتیب داده شده و به عنوان یکی از معتبرترین بورسیه‌های عکاسی در حوزه فتوژورنالیسم شناخته می‌شود.

ماکدا راکیتا که در لهستان متولد شده، در مجموعه عکس خود بر مسایل زنان در لیبریا تمرکز کرده است. وی قصد دارد پروژه عکاسی خود را در این کشور که در دهمین سالگرد پایان جنگ داخلی خود به سر می‌برد، ادامه دهد.

ماگدا راکیتا
ماگدا راکیتا

مهران همراهی عکاس ایرانی با پروژه «مردم ایران، معمولی یا جنایتکار؟» نگاهی داشته به جوانان ایرانی و زندگی آنها.

مهران همراهی
مهران همراهی

همراهی متولد ۱۳۶۸  است و سابقه همکاری با خبرگزاری ایسنا را داشته و تا به حال دو نمایشگاه برگزار کرده‌است.

پروژه کازی ریاست با عنوان «زندگی در عدن سهروردی» نگاهی دارد به پارک داکا در بنگلادش که تبدیل به پناهگاه افراد بی‌خانمان شده است.

کازی ریاست
کازی ریاست

لازم به ذکر است که ۱۷ سپتامبر در گالری مادر لندن نمایشگاهی از آثار نهایی به مدت دو هفته برگزار خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن آثار بیشتر از عکاسان برگزیده می‌توانید به وب‌سایت بورسیه یان‌پری مراجعه کنید.