فایر فون، اولین گوشی هوشمند آمازون عرضه شد
عکسخانه خبر ۱۳۹۳/۰۳/۲۹

فایر فون، اولین گوشی هوشمند آمازون عرضه شد

در مراسمی که در سیاتل واشنگتن برگزار شد از اولین گوشی هوشمند آمازون فایر فون رونمایی شد. در ادامه به بررسی ویژگی‌های این گوشی هوشمند می‌پردازیم.

این گوشی مجهز به ۴ دوربین در ۴ گوشه خود است که نگاه کاربر را دنبال خواهد کرد. دوربین‌ها زاویه دید ۱۲۰ درجه داشته و همراه‌بودن ماورا بنفش عملکرد این موبایل را در نور کم بهبود بخشیده است.

در این دستگاه ویژگی «پرسپکتیو پویا» این امکان را به وجود آورده تا این گوشی را با حرکت دادن آن کنترل کنید. به عنوان مثال می‌توان تنها با کج کردن گوشی در مرورگر اسکرول کرده یا کتابی که می‌خوانید را ورق بزنید. این ویژگی باعث می‌شود تا بدون اینکه نیازی به عینک سه‌بعدی باشد تصاویر داخل گوشی سه‌بعدی دیده شوند.

 

 

ویژگی برجسته دیگر این گوشی با عنوان «فایرفِلای» این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا اجسامی که در اطراف خود می‌بینند را بتوانند به سادگی  از وب‌سایت آمازون خریداری کنند. همچنین وقتی دوربین این گوشی را به عنوان مثال در مقابل یک نقاشی می‌گیریم اپلیکیشن مربوطه مقاله ویکی‌پدیای مربوط به آن نقاشی را نشان می‌دهد.

فایرفلای تنها بیننده خوبی نیست بلکه گوش خوبی هم دارد. مثل اپلیکیشن شازم که اپلیکیشنی برای تشخیص آهنگ و اعلام مشخصات آهنگ است این قابلیت را دارد که آهنگ را شناسایی کرده  و دسترسی سریع برای خرید آن آهنگ فراهم کند . آمازون تا به اینجای کار ۱۰۰ میلیون موزیک را می‌شناسد و دیتابیس آن در حال کامل‌تر شدن است. فایرفلای دکمه اختصاصی خودش را دارد تا دسترسی به آن آسان و سریع باشد.

گوشی فایرفون با تمامی دستگاه‌های آمازون مثل پرایم ویدئو، اپلیکیشن کتا‌ب‌خوانی کیندل و سرویس تازه پاریم موزیک هماهنگ است. همچنین از این گوشی به عنوان کنترل از راه دور دستگاه آمازون تی‌وی می‌توان استفاده کرد.

فایر از پردازش‌گر ۴ هسته‌ای ۲.۲ گیگاهرتز و ۲ گیگابایت رم بهره می‌برد. ال‌سی‌دی ۴/۷ اینچی با رزولوشن ۷۲۰p و مجهز به فیلتر پولاریزه مدوری برای بهتر دیده‌شدن با عینک آفتابی است.

عملکرد دوربین این گوشی قابل‌توجه است. سنسور ۱۳ مگاپیکسلی دارد و لنز سریع با دیافراگم اف ۲ و سیستم ضدلرزش تصویری اوپتیکالی.

 

 

هنوز اطلاعاتی در مورد اندازه سنسور اعلام نشده اما این احتمال وجود دارد که دارای سنسور ۱/۳ اینچی خواهد بود. خبر خوش برای علاقه‌مندان به عکاسی با گوشی موبایل این است که این گوشی موبایل دارای دکمه شاتر اختصاصی و فضای نامحدود ابری برای عکس‌های گرفته‌شده است.

مدل ۳۲ گیگ فایر فون ۶۴۹ دلار و مدل ۶۴ گیگابایتی ۷۴۹ دلار است. خرید هر دو این گوشی‌ها همراه خواهد بود با عضویت ۱۲ ماهه در آمازون پرایم که به تنهایی ۹۹ دلار قیمت دارد. انتظار می‌رود که این گوشی در ۲۵ جولای عرضه شود.

ویژگی‌های اصلی این گوشی هوشمند:

- پردازش‌گر ۴ هسته‌ای ۲/۲ GHz

- پردازشگر اسنپدرگن ۸۰۰ با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و گرافیک آدرینو ۳۳۰

- دو گیابایت رم

- سیستم‌عامل فایر ۳/۵

- نمایشگر ۴/۷ اینچی

- IPS LCD 720p

- باتری 2400 mAh

- دوربین۱۳ مگاپیکسلی

- حداکثر دیافراگم اف ۲

- لرزش‌گیر اپتیکالی

- ویدئوی ۱۰۸۰p

منبع: +