«چیزها آن‌گونه که هستند»؛ دیوید داگلاس دانکن - نوار غزه
ماری پنزر مقاله ۱۳۹۲/۰۴/۲۶

«چیزها آن‌گونه که هستند»؛ دیوید داگلاس دانکن - نوار غزه

مدت زمان کوتاهی پس از آن‌که دیوید داگلاس دانکن تحریریه مجله لایف را ترک کرد، نشریه کولیرز (Collier's) مجموعه‌ای از عکس‌های رنگی او را، از نوار غزه، در ۱۲ صفحه منتشر کرد.

«چیز‌ها آن‌گونه که هستند» - ورلدپرس‌فوتو

ترجمه: شهاب شهسواری

دیوید داگلاس دانکن؛ نوار غزه - کولیر

دانکن در این مجموعه با تعداد اندکی پرتره و چندین عکس منظره، با همان نگاه مسطحی به اشغال‌گری غزه نگاه کرده‌بود که پیش از آن اقیانوس‌ها و بیابان‌ها را به تصویر کشیده‌بود. زمانی که بخش بزرگی از افکار عمومی و مطبوعات آمریکایی به شدت از اسرائیل حمایت می‌کردند، انتشار این مجموعه واکنش‌های تندی را برانگیخت. برخی خوانندگان به دلیل نمایش مساله از منظر فلسطینی‌ها تشکر کردند در حالیکه بسیاری معتقد بودند این گزارش به گرایش‌های ضد اسرائیلی و عرب‌گرایانه دامن می‌زند.

این نشریه که اولین بار از سال ۱۸۸۸ یک هفته یک‌بار با نام کولیرز منتشر شده بود، از اولین نشریات آمریکایی بود که برای بازتولید عکس‌ها به تکنولوژی متوصل شده‌بود. این مجله که بخش بزرگی از اعتبارش را از ترویج اصلاحات اجتماعی در اوایل قرن بیستم کسب کرده‌بود در طول جنگ جهانی دوم به اوج محبوبیت و تیراژ خود رسید و زمانی که نویسندگانی مانند ارنست همینگوی و مارتا گلهورن به عنوان نویسنده به آن کمک می‌کردند برای مدتی حتی به عنوان رقیب لیبرال مجله لایف مطرح شده‌بود. نهایتا کولیرز موفق نشد از رقابت با رسانه جدید، تلویزیون نجات پیدا کند. سال ۱۹۵۳ این نشریه دوهفته‌نامه شد و نهایتا سال ۱۹۵۷ تعطیل شد.