«چیزها آن‌گونه که هستند»؛ هکتور گارسیا - واله‌هیسمو - اوهو
ماری پنزر مقاله ۱۳۹۲/۰۵/۰۳

«چیزها آن‌گونه که هستند»؛ هکتور گارسیا - واله‌هیسمو - اوهو

«هکتور گارسیا» زمانی‌که کارگران خط آهن در مکزیکو سیتی، تحت رهبری «دیمیتریو واله‌هو» اعتصاب کردند و شهر را کاملا فلج کردند (اعتصاباتی که به واله‌هیسمو معروف شد) یک عکاس خبری معتبر و شناخته‌شده در مکزیک محسوب می‌شد.

«چیز‌ها آن‌گونه که هستند» - ورلدپرس‌فوتو

ترجمه: شهاب شهسواری

۱۹۵۸

هکتور گارسیا (Héctor García)؛ واله‌هیسمو (Vallejismo) - اوهو (Ojo)

«هکتور گارسیا» زمانی‌که کارگران خط آهن در مکزیکو سیتی، تحت رهبری «دیمیتریو واله‌هو» اعتصاب کردند و شهر را کاملا فلج کردند (اعتصاباتی که به واله‌هیسمو معروف شد) یک عکاس خبری معتبر و شناخته‌شده در مکزیک محسوب می‌شد. نیروهای دولتی برای پایان دادن به اعتراضات به خشونت متوسل شد. هرچند مجله اکسلسیور (Excelsior)، روزنامه ملی کشور، گارسیا را برای پوشش دادن ماجراهای پیش‌آمده تشویق کرد، اما در نهایت حاضر به انتشار عکس‌های او از شواهد خشونت و بی‌رحمی پلیس در برخورد با معترضان نشد.

گارسیا که مصمم‌بود تا راهی برای انتشار عمومی عکس‌هایش پیدا کند، نشریه خودش اوهو را به عنوان ابزاری برای انتشار عکس‌هایش پایه‌گذاشت. (اوهو در زبان اسپانیایی به معنی چشم است) اولین چاپ این مجموعه که در ۴۵۰۰ نسخه چاپ شده‌بود در ساعات اولیه روز انتشارش به فروش رفت ولی اجازه تجدید چاپ به نشریه داده‌نشد.

چاپ‌خانه‌هایی که این نشریه را چاپ کرده‌بودند، بلافاصله توسط نیروهای دولتی تهدید شدند. از آن زمان گارسیا به عنوان یکی از اصلی‌ترین چهره‌های عکاسی خبری در مکزیک باقی مانده‌است. در مصاحبه‌ای به تازگی گارسیا می‌گوید که تنها زمانی عکاسی خبری می‌تواند به نتیجه برسد که عکاس با سوژه‌اش کاملا درگیر باشد، زمانی‌که «عکاس کنش را تنفس می‌کند و می‌خواهد صحنه برخورد زندگی انسان با تاریخ انسانیت را بجوید.» (اکتبر ۱۹۵۸)