سقوط هلی‌کوپتر حامل عکاسان و خبرنگاران در سنجار عراق
تایم خبر ۱۳۹۳/۰۵/۲۲

سقوط هلی‌کوپتر حامل عکاسان و خبرنگاران در سنجار عراق

این هلی‌کوپتر که برای کمک‌رسانی به عراقی‌های سرگردان در سنجار رفته بود، تصادف کرده و خلبان پرواز کشته شد اما مواسس سامان عکاس آزانس مگنوم که از طرف تایم برای تهیه گزارش به عراق رفته و یکی از نماینگان پارلمان عراق جزو بازماندگان این حادثه هستند.

مواسس سامان عکاس آزانس مگنوم طی سال‌های اخیر در عراق و کشورهای منطقه کار کرده است. یکی از ادیتورهای تایم در تماس تلفنی که پس از وقوع این حادثه با این نشریه داشته، اعلام کرده که هلی‌کوپتر بلافاصله پس از این‌که تعدادی از ایزدی‌های آواره را به قصد نجات سوار هلی‌کوپتر کرده و از زمین بلند شده سقوط کرده است. ایزدیان طی چند روز اخیر به منظور نجات از گروه اسلامی عراق و شام آواره‌ی کوه‌های عراق هستند.

سامان در حالی‌که برای اقدامات احتیاطی به سمت بیمارستانی در شهرستان دهوک در حرکت بود گفته که تنها سر او اندکی خراش پیدا کرده است.

ویان دخیل، نماینده پارمان عراق که از دیگر نجات‌یافتگان این حادثه است چندی پیش با سخنرانی احساسی خود در صحن پارمان توانست توجه جهانیان را برای کمک به ده‌هاهزار ایزدی که در شرایط وخیمی به سر می‌برند، جلب کند.

همچنین نیویورک‌تامیز گزارش داده که خبرنگار باتجربه جنگ آلیسا جی رابین هم در میان نجات‌یافتگان است و صدماتی در سر و مچ دست خود داشته است.

یکی از مقامات کرد به تایم گفته که با وجود این‌که هنوز علت قطعی حادثه مشخص نیست اما این‌طور به نظر می‌رسد که این اتفاق تنها یک تصادف باشد و هیچ‌یک از اعضای «داعش» در اطراف محل حادثه حضور نداشته‌اند.

عکس کاور و عکس‌هایی که در ادامه آمده است را مواسس سامان از این حادثه گرفته است.

منبع: +  +

  • سقوط هلی‌کوپتر حامل عکاسان و خبرنگاران در سنجار عراق
  • سقوط هلی‌کوپتر حامل عکاسان و خبرنگاران در سنجار عراق
  • عکاس: مواسس سامان

    ۱۲ آگوست ۲۰۱۴

  • عکاس: مواسس سامان

    ۱۲ آگوست ۲۰۱۴

1 / 2 همه عکس‌ها