حرفه نویسنده با دو کتاب عکس به نمایشگاه کتاب آمد
عکسخانه خبر ۱۳۹۵/۰۲/۱۹

حرفه نویسنده با دو کتاب عکس به نمایشگاه کتاب آمد

از مجموعه «هنر/ادبيات/فلسفه» نشر حرفه نويسنده كه با سرپرستي فرشيد آذرنگ كتاب‌هاي خود را به چاپ می‌رساند، دو كتاب عکس با عناوين «درباره بيداری» و «از ناپديدی» به تازگي منتشر شده است.

از مجموعه «هنر/ادبيات/فلسفه» نشر حرفه نويسنده كه با سرپرستي فرشيد آذرنگ كتاب‌هاي خود را به چاپ می‌رساند، دو كتاب عکس با عناوين «درباره بيداری» و «از ناپديدی» به تازگي منتشر شده است. اين دو كتاب كه با عنوان مشترك «همه اين سال‌ها» به چاپ رسيده‌اند، حاصل همجواری عكس‌ها، يادداشت‌ها و قطعه‌های ادبی‌اند. «درباره بيداری»، كتابی از هفت مجموعه عكس و يادداشت‌های آيدين رحيمي‌پور آزاد است. به همراه گزيده‌های او از آثار ديگر نويسندگان كه در ٢١٦ صفحه رنگی و در قطع خشتي بزرگ به چاپ رسيده است. در مقدمه كتاب آمده است: «...نوشته‌ها در اين كتاب كمك می‌كند تا بفهمم چه بر من گذشته. براي اينكه زندگی‌ام شكل سرنوشت به خود بگيرد، بايد از همه اين سال‌ها فاصله می‌گرفتم. اين‌ها نحوه مراوده من‌اند با دنيا، همان‌طور كه عكس‌هايم... مكتوب‌كردن تمام اين‌ها تعهد به گذشته و حال و مكتوب‌كردن امر جدی است؛ يا معيار و ميزاني است برای بعدها...» 

كتاب «از ناپديدی» حاصل هم نشينی سه مجموعه عكس از سماء صالح‌زاده است كه در ١٣٢ صفحه رنگی و در همان قطع به چاپ رسيده است. او در مقدمه كتاب خود نوشته است: «...عكس‌ها مروری است از آنچه بر من گذشته و ديگر ناپديد شده. هرچند اثرات آن براي هميشه به يادگار خواهد ماند... اين‌ها از آن رو ارزشمندند كه آنچه از دست می‌گريخت را تصوير كرده اند... بارها كوشيدم با ناديده گرفتنشان از آن ها بگريزم، اما هر بار مصرانه به سوی من باز مي گشتند. بروزشان در چنين كتابي شايد مهر پايانی باشد بر اين گريز...»

لازم به توضیح است که «درباره بيداری» با قيمت شصت هزار تومان و  «از ناپديدی» با قيمت  چهل و پنج هزار تومان برای اولين بار در نمايشگاه كتاب (با ٢٠٪‏ تخفيف ) عرضه شده و به زودي در كتابفروشی‌های سطح كشور در دستس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.