هیلا بخر درگذشت
عکسخانه خبر ۱۳۹۴/۰۷/۲۲

هیلا بخر درگذشت

هیلا بخر از بنیان‌گذاران مدرسه دوسلدورف در سن هشتاد و یک سالگی درگذشت.

هیلا بخر متولد ۱۹۳۴ در پوتسدام آلمان است. تحصیلات خود را در آکادمی هنر «Kunstakademie Düsseldorf» گذراند. در سال ۱۹۵۹ در این آکادمی با برند بخر آشنا شد و با همکاری یک‌دیگر به تولید یک دسته آثار عکاسی که نشان‌دهنده‌ی نوع نگاه آنها به عکاسی بود پرداختند. در سال ۲۰۰۸ هیلا بخر در گفتگویی با نشریه آلمانی Süddeutsche Zeitung Magazin در جواب سوالی در خصوص اینکه چرا برای عکاسی سوژه‌هایی همچون کوره‌های انفجار و سیستم‌های تسمه نقاله را انتخاب کرده‌اند، گفت:«زیرا آنها صادق‌اند. کاربردی‌اند و بازتاب‌دهنده‌ی آنچه انجام می‌دهند هستند. به این دلیل ما به آنها علاقه‌مندیم.»

در سال ۱۹۷۶ برند بخر به هیات علمی «Kunstakademie Düsseldorf» پیوست. بعدتر بخرها آنچه به «مدرسه دوسلدورف» یا «مدرسه بخرها» مشهور شد را بنیان گذاشتند.

آثار بخرها در مجموعه‌ی دائمی موزه‌ی گوگنهایم، موزه‌ی هنر متروپولیتن، موزه‌ی هنر مدرن سان‌فرانسیسکو و موزه‌ی هنر نوگرا و چندین موزه‌ی دیگر نگهداری می‌شوند. آنها در سال ۱۹۹۱ در بینال ونیز موفق به دریافت شیر طلایی شدند. در سال ۲۰۰۲ جایزه اراسموس و در سال ۲۰۰۴ جایزه بین‌المللی بنیاد هاسلبلاد را زمینه‌ی عکاسی دریافت کردند. به گفته‌ی بنیاد هاسلبلاد بخرها جزو تاثیرگذارترین هنرمندان دوره‌ی ما هستند.

منبع: + +