تلاش فیلم‌سازان هالیوود برای بقای فیلم‌های کداک
پاپ فتو خبر ۱۳۹۳/۰۵/۱۹

تلاش فیلم‌سازان هالیوود برای بقای فیلم‌های کداک

صنعت فیلم عکاسی با مشکلات زیادی روبروست، گروهی از استودیوهای فیلمسازی در هالیوود که شامل کارگردانان بزرگی هستند در تلاشند با تضمین خرید فیلم از مرگ محصولات آنالوگ کمپانی کداک جلوگیری کنند تا این کارخانه هم‌چنان به تولید ادامه دهد.

ترجمه: مختار حسین‌زاده

براساس گزارشی که در وال استریت ژورنال منتشر شده، میزان فروش محصولات مورد استفاده در فیلمسازی کمپانی کداک با کاهشی ۹۶ درصدی از ۴/۱۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۶ به ۴۴۹ میلیون دلار در سال جاری رسیده است.

اگر مذاکرات بین استودیوهای هالیوودی و کداک با موفقیت روبرو شود به این معنی خواهد بود که درهای مرکز تولیدی راچستر کداک بسته نخواهند شد. براساس مفاد این قرارداد کمپانی‌های فیلم‌سازی متعهد می شوند به میزان مشخصی فیلم از شرکت کداک خریداری کنند تا تولید برای این کمپانی، منطقی و سودآور باشد. برخی از بزرگ‌ترین کارگردانان نظیر کوئنتین تارانتینو، کریستوفر نولان، جود آپاتو، جی جی ابراهامز در این زمنیه نقش اصلی را در مجاب کردن استودیوها برای انعقاد این قرارداد ایفا کرده‌اند.

این در حالی است که فروش فیلم‌ها تنها ۱۰ درصد درآمد کداک را تشکیل می‌دهند و با در نظرگرفتن این‌نکته که تولید این فیلم‌ها هزینه زیادی را بر این کمپانی تحمیل خواهند کرد، با این‌حال این قرارداد می‌تواند تکیه‌گاهی برای ادامه تولید این محصولات باشد.

در سال ۲۰۱۲ که کمپانی کداک اعلامیه‌ای برای فروش برخی از واحدهای تولیدی خود منتشر کرد، واحد تولید محصولات برای ساخت فیلم‌های سینمایی جز این اعلامیه قرار نگرفته بود

با این‌حال این حرکت شاید تاثیر چندانی بروی کار عکاسان آنالوگ نداشته باشد، اما در شرایطی که هر روز عرصه برای این عکاسان تنگ‌تر می شود بازماندن درهای کارخانه‌های تولیدی فیلم های آنالوگ می‌تواند نکته مثبتی برای این دسته از عکاسان به شمار رود.

منبع: +