نمایشگاه حسین شاه‌میری با عنوان «همین حوالی» در در مرکز تهران شرق دانشگاه پیام نور
عکسخانه خبر ۱۳۹۴/۱۱/۰۷

نمایشگاه حسین شاه‌میری با عنوان «همین حوالی» در در مرکز تهران شرق دانشگاه پیام نور

نمایشگاه عکس «همین حوالی» دومین نمایشگاه انفرادی حسین شاه میری در سال جاری از تاریخ ۱۲ بهمن در مرکز تهران شرق دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود.

طبق اعلام دست اندرکاران، این نمایشگاه شامل ۳ تابلوی پانورامیک در قطع ۳۰۰ در ۱۰۰ سانتی متر و تعدادی تابلو در قطع ۳۰ در ۴۰ سانتی متر می باشد که از فرمت چاپی سیلک بهره برده است.

این نمایشگاه دومین نمایشگاه انفرادی حسین شاه میری است. حسین شاه میری متولد سال ۷۱ و دانش‌آموخته رشته عکاسی است. او فعالیت خود را در زمینه عکاسی از سال ۹۰ آغاز کرده است.

متن بیانیه نمایشگاه : سفر ما ، سفری توریستی نبود ، ما نمی رفتیم تا از اماکن تاریخی و بناهای قشنگ عکس بگیریم ، ما می رفتیم تا آدم ها را کشف کنیم. تا از نزدیک در شادی ها و غم های مردمی که نمی شناختیم شان مشارکت کنیم. اگر انسان ، ماجراجویی پیشه کند ، بی تردید تجربه هایی کسب می کند که دیگران از آن محرومند ؛ ما برای در پیش گرفتن این سفر ، شیر یا خط انداختیم. شیر آمد ، یعنی باید رفت و ما رفتیم . اگر خط هم می آمد و حتی اگر ده بار پشت سرهم خط می آمد، ما آن را شیر می دیدیم و به راه می افتادیم. انسان میزان همه چیز است ، نگاه ماست که به همه چیز معنا می دهد، و ما می خواستیم اینگونه باشد و شد ؛ مهم نبود که آیا شتاب زده تصمیم گرفتیم یا نه . مهم آن بود که گام در راهی گذاشتیم که دوست داشتیم ، ما به راه افتادیم و رفتیم و رفتیم ، هنگامی که بازگشتیم دیگر آن آدم پیش نبودیم ، عوض شده بودیم ، سفر نگاه ما را به اوج ها برده بود و بزرگتر شده بودیم ، آن افراد که روزی به سفر رفته بودند ، در آن دوردست مُردند و آنان که بازگشتند آدم های تازه ای بودند. ما تفسیر خودمان را از آن چه دیده و یا شنیده بودیم به صورت واقعیتی از دریچه نگاهمان به صورت عکس هایی پراکنده به شما ارائه کردیم . اکنون شما را تنها می گذاریم با نگاه آدمی که زمانی بود...

* این متن برداشتی است از کتاب خاطرات سفر با موتورسیکلت نوشته ارنستو چه گوارا ، ترجمه رضا برزگر (با اندکی تغییر) 

آدرس: تهرانپارس، حکیمیه، بلوار بابائیان، کوچه شیرازی، دانشگاه پیام نور، واحد تهران شرق