نمایشگاه گروهی «مزامیر سکوت» در گالری هپتا
عکسخانه خبر ۱۳۹۶/۰۵/۰۸

نمایشگاه گروهی «مزامیر سکوت» در گالری هپتا

گالری هپتا روز جمعه میزبان نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «مزامیر سکوت» خواهد بود.

در این نمایشگاه گروهی 38 عکس از 13 عکاس، به کوشش کیانا فرهودی روی دیوار خواهند رفت. 

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه می‌خوانیم:

«لغتنامه‌ی دهخدا «سکوت» را «خاموش شدن» و «خاموشی» معنا کرده؛ اما همچنین «با توانایی به سخن گفتن و ترک آن کردن».

سکوتی که اینجا از آن سخن می‌گوییم/می‌بینیم از جنس آن معنای دوم است: توانایی سخن گفتن اما ترک کردن آن؛ توانایی حضور اما انتخاب بر عدم حضور ..»

به گفته‌ی خانم فرهودی این نمایشگاه حاصل شیفتگی او نسبت به سکوت و همچنین به حضور است. او درباره ایده اولیه شکل‌گیری و برپایی نمایشگاه می‌گوید:

«این نمایشگاه توجه به اثری است که حضور انسان بر محیط اطرافش می‌گذارد و تغییری که در نظم/بی‌نظمی‌ای که پیش از او وجود داشته است، ایجاد می‌کند. در واقع ایده‌ی این نمایشگاه بر اساس مفهوم یک کلمه‌ی فرانسوی شکل گرفت. کلمه‌ی "Sillage"، به معنای رد عطر فرد که پس از اینکه او جایی را ترک کرد، همچنان در محل باقی‌ می‌ماند؛ اثری که هر فرد پس از گذر از هر مکان در آنجا به جای می‌گذارد؛ اثری گاهی موقت و گاهی همیشگی. 

عکس‌های این نمایشگاه بیش از آنچه درباره‌ی سکوت باشند درباره‌ی حضور اند، درباره‌ی ردی که از هر فرد باقی می‌ماند، درباره‌ی اتفاقاتی که پیش از لحظه‌ی گرفته شدن عکس در کادر عکاس رخ داده‌ و حالا تنها اثری از آن اتفاق باقی مانده اند. لیوانی که رها شده، کمدهای قدیمی، زمین‌های بازی و کلاس‌های درس و به طور کلی اثری شبح‌وار از حضوری انسانی که می‌تواند اتاق را برای لحظه‌ای یا حتی برای همیشه ترک کرده باشد.» 

در این نمایشگاه هادی آذری، آبنوس البرزی، سمیه امیری، آروین ایل‌بیگی، مهسا ایمانی، امید پورآذر، شقایق رئوفی، پویا شاه‌حیدری، سهیلا شمس، فرزانه قدیانلو، سحر مختاری، طلا وهاب‌زاده و پوریا هنرمند حضور دارند.

«مزامیر سکوت» از جمعه 13 مرداد تا 25 مرداد در گالری هپتا برقرار خواهد بود.

ساعات بازدید: 

افتتاحیه و روزهای جمعه: 16-20

شنبه تا چهارشنبه: 11-20

گالری هپتا پنجشنبه‌ها تعطیل است.

آدرس: خیابان ایرانشهر، روبروی ضلع غربی خانه هنرمندان، بعد از خیابان شاداب، بن‌بست نیکوشهر، پلاک 3، زنگ اول

تلفن: 88309940

عکس کاور: هادی آذری