گشایش نمایشگاه گروهی هنر مفهومی در اردبیل
عکسخانه خبر ۱۳۹۶/۰۶/۲۶

گشایش نمایشگاه گروهی هنر مفهومی در اردبیل

نمایشگاه گروهی هنر مفهومی «ایده+» در اردبیل گشایش می‌یابد.

نمایشگاه گروهی هنر مفهومی «ایده+» با موضوع «شهدای غواص، صلح جهانی، تاثیرات مخرب شبکه های ماهواره ای، محیط زیست، هویت و...» ساعت 17 روز سه شنبه 28 شهریورماه 1396 در نگارخانه قوام الدین مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل گشایش می‌یابد.

این نمایشگاه با ارائه 9 اثر از خسرو حیدری با همکاری رضا عیسی پور، نادر حیدری، احمد شیخ زاده، حجت مجرد، حسین آزاد، حجت اله عینی، مرجان همدمی، رحمان مجرد و نادر محمدی، تلاشی ست تا با بیان ایده، به ارائه موضوعات بپردازند.

 گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان اردبیل، رحمان مجرد مسوول هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل درباره‌ی نمایشگاه چنین نوشته است: «آماده‌سازی و تجزیه و تحلیل ایده های اولیه و در نهایت تولید آثار این نمایشگاه، از4 ماه پیش آغاز شده بود که با رویکرد جدید بر ایده‌ها و آرمان‌ها تاکید دارد و از لایه‌های محدود کننده رشته‌ها و قالب اجتناب می‌کند. این اتفاق، فرصت مغتنمی است تا هنر و هنرمند امروز بی اعتنا به مرزهای جغرافیایی و پندارهای رایج، در قالبی متعالی پیشنهادهای ارزشمندی برای نسل بشر به ارمغان بیاورند. آن چه در یک نگاه به چشم می‌آید، ایده‌‌هایی است که در این نمایشگاه گروهی دنبال می‌شود. در واقع آثار را محور کار قراردادن و پرداختن به موضوعات شهدای غواص، صلح جهانی، تاثیرات مخرب شبکه های ماهواره ای، محیط زیست، هویت و... یک اتفاق ویژه است و این خود تحول و پویایی در حیطه هنرهای تجسمی استان محسوب می گردد.»

نمایشگاه گروهی هنر مفهومی «ایده+» از 28 شهریور تا 2 مهرماه 1396 در نگارخانه قوام الدین، واقع در اردبيل، بالاتر از ميدان بسیج، مجتمع فرهنگی هنری فدک، به همت؛ موسسه فرهنگی هنری خانه طراحان نشان نقره ای و حوزه هنری استان و با همکاری و مشارکت؛ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری اردبیل  دایر می‌شود و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 16 تا 20 از این نمایشگاه بازدید کنند.

همچنین همزمان با برگزاری این نمایشگاه جلسات نشست و گفتگو با هنرمندان از ساعت 17 تا 19 در محل نمایشگاه در روزهای؛ (چهارشنبه 29 شهریورماه: حسین آزاد، حجت اله عینی)، (پنجشنبه 30 شهریورماه: احمد شیخ زاده، حجت مجرد)، (شنبه 1 مهرماه: مرجان همدمی، رحمان مجرد و نادر محمدی) و (یکشنبه 2 مهرماه: خسرو حیدری، نادر حیدری و رضا عیسی پور) برگزار می‌گردد.