وب‌سایت «خاطره و عکس» پروژه‌ای برای به اشتراک‌گذاری خاطرات تصویری
عکسخانه مقاله ۱۳۹۳/۰۳/۱۷

وب‌سایت «خاطره و عکس» پروژه‌ای برای به اشتراک‌گذاری خاطرات تصویری

وب‌سایت «خاطره و عکس» پروژه‌ای برای به اشتراک‌گذاری خاطرات تصویری، توسط جمعی از عکاسان راه‌اندازی شده است.

خاطرات همچون لایه‌هایی از اطلاعات هستند، لایه‌هایی از اجزایی از داستان‌ها که به سطح می‌آیند و به سرعت محو می‌شوند.»

«میل ما تماشای قطعه‌ای از داستان شما است. آنچه نوشته شد بخشی از توضیحات مدیران وب‌سایت «خاطره و عکس» در توضیح این وب‌سایت است. در ادامه این یادداشت از بازدیدکنندگان سایت دعوت شده تا با آپلود عکس از فرد یا چیزی که به خاطر می‌آورند در ایجاد زنجیره‌ای از خاطره در سراسر دنیا به آنها کمک کنند.»

«هیپوکمپس» عنوان ثانویه وب‌سایت «خاطره و عکس» است.

اسبک یا هیپوکمپس بخشی از مغز است که وظیفه یادگیری و انتقال اطلاعات به حافظه طولانی‌مدت را دارد. این ناحیه از مغز جزء اولین نقاط مغز است که در بیماری آلزایمر آسیب می‌بیند.

امید صالحی، مونیکا هلم، محمد فیروزکوهی، جوهر حسین و آنا لنگدن عکاسانی هستند که این وب‌سایت را راه انداخته‌اند. آثار این عکاسان را در وب‌سایت «خاطره و عکس» می‌توان مشاهده کرد. همچنین از طریق این صفحه می‌توانید عکس‌های خود را برای این پروژه بفرستید.

عکس از امید صالحی
عکس از امید صالحی

امید صالحی درباره این پروژه می‌گوید:«من و چهار نفر از دوستان عکاس، پروژه ای را با عنوان «خاطره و عکس» کار کردیم و سایتی درست کردیم که بتوانیم عکس‌هایمان را نمایش دهیم و همچنین از همه دعوت کنیم تا عکس‌هایی که با آنها خاطره دارند را در سایت آپلود کنند و یک جور خاطراتمان را با هم به اشتراک بگذاریم و نگذاریم خاک بخورد.»

برای دسترسی وب‌سایت «خاطره و عکس» از آدرس : http://imageandmemory.co.uk اقدام کنید.