اپلیکیشن لوما در اینستاگرام ادغام می‌شود
عکسخانه خبر ۱۳۹۲/۰۶/۰۳

اپلیکیشن لوما در اینستاگرام ادغام می‌شود

از خرید اینستاگرام زمان زیادی نمی‌گذرد اما حالا این اپلیکیشن با قدرتی که از فیس‌بوک به‌ دست آورده، خود به یک خریدار تبدیل شده‌‌‌است. اینستاگرام بلافاصله پس از خبری که منتشر کرد و استفاده از عبارات «اینستا» و «گرام» را برای اپلیکیشن‌های جانبی اینستاگرام منع کرد، خبر از خرید ویژه‌ی خود داده است.

اینستاگرام به منظور بهبود سرویس ویدئویی خود هم فناوری اپلیکیشن لوما را خریداری کرده و هم تیمی که بر روی این اپلیکیشن کار می‌کردند را به خدمت خود درآورده است.

قبل از این خرید «لوما» اپلیکیشنی برای تصویربرداری، به اشتراک‌گذاری و با قابلیت کاهش لرزش تصویر بود که بسیار هم به قابلیت لرزش‌گیر خود می‌بالید.

فیس‌بوک مالک اینستاگرام این اولین خرید اینستاگرام را تایید کرده است و اعلام داشته که فناوری لرزش‌گیر تصویر لوما در آخرین نسخه‌ی اینستاگرام کار می‌کند.

به فروش‌رفتن لوما و خارج‌شدن این اپلیکیشن از فروشگاه آنلاین اپلیکیشن به معنای پایان کار این اپلیکیشن در آینده خواهد بود هرچند که این اپلیکیشن فعلا تا پایان سال میلادی، برای کاربرانی که این اپلیکیشن را بر روی دستگاه خود دارند فعال خواهد بود و به روزرسانی خواهد شد.

اینستاگرام علاوه بر ویژگی لرزش‌گیر تصویر از دیگر ویژگی‌های لوما همچون امکان اعمال فیلترها در زمان فیلم‌برداری و حدف یا تغییر آنها در صورت تمایل، بهره خواهد برد. لوما امکاناتی هم برای ویرایش کنتراست، درخشندگی، اشباع رنگ و میزان نوردهی در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد که به احتمال زیاد به اینستاگرام منتقل خواهد شد.

اینستاگرام با اضافه‌کردن ویژگی‌های گوناگون به بخش ویدئوی خود تصمیم دارد تا از سرویس ویدئویی واین توییتر فاصله بگیرد و برتری قابل توجهی به دست بیاورد. تغییراتی که شاید همگی با هم در نسخه ۵ اینستاگرام در دسترس علاقه‌مندان به این اپلیکیشن قرار بگیرد.

منبع:  +   +