انتشار کتاب عکس «اتاق نشیمن ایرانی» در ایتالیا
عکسخانه خبر ۱۳۹۲/۰۴/۲۵

انتشار کتاب عکس «اتاق نشیمن ایرانی» در ایتالیا

«اتاق نشیمن ایرانی» توسط موسسه فابریکا در ایتالیا، در دو زبان ایتالیایی و انگلیسی و در ۳۱۶ صفحه منتشر شد.
  • این کتاب شامل آثاری از محمد مهدی امیا، حامد ایلخان، مجید فراهانی، ساینا گلزار، ساناز حاجی‌خانی، علی کاوه، مهشید محبوبی‌فر، مهدی مرادپور، سحر پیش‌سراییان، نگار ساده‌وندی، هاشم شاکری،سینا شیری، مرتضی سورانی،نازنین طباطبائی یزدی و علی تاجیک است.

    انتخاب عکس‌ها با توجه به رویکرد پروژه و نمونه آثار عکاسان درخواست‌دهنده، توسط تیم عکاسی موسسه فابریکا و مدیریت آقای انریکو بوسان بوده‌ است. 

    مرکز پژوهش ارتباطات فابریکا بنتون در سال ۱۹۹۴ تأسیس شده و در نزدیکیِ ونیز واقع شده است. فابریکا ، لابراتوارِ خلاقیت کاربردی و پرورش افراد با استعداد است. جایی که افراد جوان و هنرمندان مدرن از نقاط مختلف جهان در آن جمع می شوند تا پروژه های بدیع را توسعه دهند و مسیرهای جدیدی را در بی شمار راه های ارتباطی کاوش کنند.همچنین در اواخر شهریور ۱۳۹۲ نمایشگاهی از آثار این عکاسان در ایتالیا برگزار خواهد شد.

    • فرهاد بابایی، هماهنگ کننده پروژه و عکاسان  و پل ارتباطی میان افراد فابریکا وعکاسان این پروژه در ایران درباره‌ی ایده‌ی شروع به کار این پروژه به عکسخانه گفت: «ایده از آنجایی شروع شد که آقای بوسان به من گفتند به فکر انجام یک پروژه در ایران هستم و دراین باره با یکدیگر صحبت های زیادی کردیم.تا به تفاهم نظر رسیدیم. سپس ایده به فابریکا داده شد و آنها موافقت کردند.»

    برای تهیه «اتاق‌نشیمن ایرانی» از طریق این لینک، کتاب را به قیمت ۳۴ یورو می‌توانید خریداری کنید.