انتشار ویدئوی سربریدن یک فتوژورنالیست توسط داعش
عکسخانه خبر ۱۳۹۳/۰۵/۲۹

انتشار ویدئوی سربریدن یک فتوژورنالیست توسط داعش

در ویدئویی که توسط تروریست‌های داعش منتشر شده تصاویری از سربریدن جیمز فولی فتوژورنالیست آمریکایی که از سال ۲۰۱۲ گم‌شده بود، منتشر شده است.

داعش عنوان کرده که سربریدن این عکاس پیامی به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای پایان دادن به حمله آمریکا به عراق است.

جیمز فولی تا به حال برای سازمان‌های خبری پرشماری کار کرده و بر اساس آن‌چه سایتی که به یاد او ساخته شده او از سال ۲۰۱۲ و در هنگامی‌که در حال پوشش درگیر‌ی‌های سوریه بود گم شده بود که از همان موقع اف‌بی‌آی آن را آدم‌ربایی نامیده بود.

  

 

او به عنوان عکاس آزاد با گلوبال پست همکاری داشت و برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ در لیبی بازداشت شد آزاد شد و بعدتر در سال ۲۰۱۲ توسط افراد ناشناس مسلح در سوریه ربوده شد. او ۴۰ سال سن داشت و به مدت ۶۳۵ روز اسیر بود.

در این ویدئو یک ژورنالیست به نام جوئل سولتوف را هم می‌توان مشاهده کرد. سولتوف که به نظر می‌رسد از اواسط سال گذشته گم شده بود آخرین توییت خود را در سوم آگوست ۲۰۱۳ منتشر کرد. توییتر او نشان می‌دهد که او در آن زمان در لیبی بوده است .داعش مدعی شده که زندگی سوتلوف بستگی به تصمیم بعدی اوباما خواهد داشت، به طور مشخص اگر که آمریکا به حمله خود به مواضع آنها ادامه دهد.

محلی که در آن سر این فتوژورنالیست بریده می‌شود مشخص نیست. و گلوبال پست هم اعلام کرده که هنوز نمی‌تواند به طور قطعی ویدئو را تایید کند. ریچارد ونلس روزنامه‌نگار بر این باور است که لهجه انگلیسی فردی که سر این فتوژورنالیست را از تنش جدا می‌کند بریتانیایی است.

عکس کاور: AP PHOTO/STEVEN SENNE

منبع: +   +