فراخوان جشنواره عکس استانی مسجد ما
عکسخانه خبر ۱۳۹۲/۰۵/۲۶

فراخوان جشنواره عکس استانی مسجد ما

حوزه هنری استان قزوین با همکاری ستاد رسیدگی به امور مساجد استان و کانون های فرهنگی و هنری مساجد اقدام به برپایی جشنواره استانی عکس «مسجد ما» کرده‌است.

این جشنواره با هدف: گرامیداشت روز جهانی مسجد، نگرش جدید مساجد به عنوان اصلی ترین پایگاه اسلام و تجلیگاه هنرهای ایرانی و اسلامی، انعکاس سبک زندگی در فضای معنوی مساجد، ثبت جلوه های تصویری نماز و عبادت در مساجد، ایجاد بانک تصویری از مساجد جهت سهولت دسترسی و توسعه گردشگری مذهبی، جلب توجه مخاطبان به زیبایی های نهفته در هنرهای اصیل ایرانی و اسلامی با برپایی نمایشگاه عکس، شناسایی هنرمندان علاقه مند به بخش های تاریخی و اسلامی هنر ایران زمین و آشنایی با بخش های مختلف مساجد و کاربرد هنر در آنها برگزار شده‌است.

جشنواره «مسجد ما» در چهار محور:

الف) نماز جماعت به عنوان عامل وحدت در شکل ظاهری و صفوف نماز

ب) صفوف نمازگزاران و مراسم های عبادی (نیایش فردی و جمعی) در مساجد

ج) مساجد کانون همبستگی ملی و اسلامی

د) تأثیر متقابل هنر ایرانی بر مساجد و نقش هنر شامل: بنا و معماری (نمای خارجی)، هنرهای تزئینی (نمای داخلی)، خط و طرح های اسلیمی در گردشگری مذهبی است.

علاقه مندان جهت شرکت می توانند با در نظر گرفتن ضوابط ذیل در این جشنواره شرکت نمایند:

۱- شرکت برای تمامی عکاسان اعم از حرفه ای و آماتور آزاد است.

۲- هر عکاس می تواند حداکثر ۱۰ عکس به صورت مجموعه و یا تک عکس به دبیرخانه ارسال کند.

۳- عکس های دیجیتال باید مطابق با بهترین خروجی دوربین و عکس های آنالوگ و اسلایدها باید اسکن شود، عکس ها باید با وضوح 300 dpi در ابعاد 50*70 با فرمت jpg و یا tiff، همگی در قالب لوح فشرده (CD) تحویل دبیرخانه شود ( به چاپ آثار نیازی نیست)، عکس ها با نام و نام خانوادگی با حروف انگلیسی نامگذاری و شماره شوند (مثال ahmad falahi 01)

۴- مشخصات عکاس و شماره تلفن حتماً به صورت خوانا و با ماژیک روی لوح فشرده  نوشته شود.

۵- فرمت شرکت در مسابقه تکمیل و همراه سی دی ارسال گردد.

۶- جهت ارزیابی بهتر آثار، مخصوصاً مجموعه ارائه شده، متنی توضیحی در قالب یک فایل WORDMs_در سی‌دی عکس ها درج شود.

۷- ویرایش عکس ها نباید خدشه ای در رویکرد اسنادی عکس ها وارد نماید، بدیهی است، اعمال کراپ، تنظیمات روشنایی، اصلاح رنگ و کنتراست عکس ها درحدی که اصالت عکس را تغییر ندهد قابل‌قبول است.

۸- برگزار کننده حق استفاده از عکس های رسیده را برای چاپ در کتاب، برشور یا نشریات مورد نظر، با ذکر نام عکاس برای خود محفوظ می‌دارد.

۹- ارسال اثر توسط عکاسان و منزله قبول مالکیت اثر و اصالت آن تلقی می شود و هیچ گونه مسوولیتی بر عهده دبیرخانه نخواهد بود و عواقب حقوقی آن نیز بر عهده ارسال کننده خواهد بود.

۱۰-آثاری که پس از مهلت مقرر به دبیرخانه ارسال شوند به جشنواره راه پیدا نخواهند کرد.

۱۱- تصمیم گیری در مورد مسائل پیش بینی نشده بر عهده برگزار کننده خواهد بود.

۱۲- تصمیم گیری در مورد مسائل پیش بینی نشده بر عهده برگزار کننده خواهد بود. ۱۳- ارسال اثر به منزله قبول مقررات جشنواره است.

در این جشنواره از رأی و نظر هیأت داوران عکس های برگزیده در قالب یک یا چند نمایشگاه به معرض دید عموم قرار خواهد گرفت، در صورت چاپ کتاب یک نسخه از آن به عکاسانی که آثارشان به نمایشگاه راه یافته ارسال می گردد، برای تمامی عکاسانی که آثارشان برای نمایشگاه پذیرفته شود، گواهی شرکت در جشنواره صادر و ارسال خواهد شد، در مجموع پنجاه عکس برای نمایشگاه پذیرفته خواهد شد و به هر عکس راه یافته به نمایشگاه مبلغ سیصد هزار ریال و هر مجموعه عکس مبلغ پانصد هزار ریال به همراه لوح تقدیر اهداء خواهد شد.

هم چنین عکاسان می توانند پس از ثبت نام با هماهنگی دبیرخانه ی جشنواره، نسبت به دریافت کارت و مجوز عکاسی اقدام کنند.

گفتنی است: به سه اثر برگزیده توسط هیأت داوران، لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جوایز نقدی به شرح اهدا خواهد شد.

نفر اول تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال ، نفر دوم لوح تقدیر و مبلغ چهار میلیون ریال و نفر سوم لوح تقدیر و مبلغ سه میلیون ریال

آخرین مهلت دریافت آثار ۲۷ مرداد ۹۲ -تمدید شده است-

نشانی دبیرخانه: قزوین، بلوار مدرس، روبروی بوستان ملت، پلاک ۷۰ حوزه هنری

تلفن: ۲۲۴۸۲۷۱-۲۲۳۷۴۷