جشنواره سراسری عکس امید با معرفی برندگان پایان یافت
عکسخانه خبر ۱۳۹۳/۰۲/۲۷

جشنواره سراسری عکس امید با معرفی برندگان پایان یافت

مراسم اختتامیه جشنواره سراسری عکس امید که از سوی موسسه خیریه زنجیره امید در کرمان برگزار شد با معرفی آثار و عکاسان برتر دومین دوره جشنواره، روز سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه زنجیره امید، در این مراسم که با حضور جمعی از مسوولان استان کرمان، اساتید و چهره‌های عکاسی کشور برگزار شد، جایزه اول جشنواره به عکسی ازعزت  قربانی از ساری اهدا شد.

در این مراسم که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن شهر کرمان برگزار شد، عکس‌هایی از جواد شیدا از دزفول و علیرضا سعید هارویان از ارومیه جوایز دوم و سوم را کسب کردند.

جشنواره عکس امید که با هدف حمایت از درمان کودکان بی‌بضاعت تحت پوشش موسسه خیریه زنجیره امید ایران در سه رشته فوق تخصصی ارتوپدی، قلبی و ترمیمی برگزار می‌شود، برای دومین سال متوالی در شهر کرمان با کمک حامیان مالی موسسه خیریه زنجیره امید و حضور عکاسانی از سراسر کشور شکل گرفت.

به گفته مهدی جعفری دبیر تخصصی دومین دوره جشنواره سراسری عکس امید ۲1۱۶ اثر از سوی ۶۵۱ عکاس به این جشنواره ارسال شد که به تصمیم هیات داوران ۵۲ اثر برای شرکت در رای‌گیری نهایی و نمایش در نمایشگاه‌های جشنواره انتخاب شدند.

 

 

 

۵۲ اثر راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره طی روزهای ۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت به صورت همزمان در سه نمایشگاه در شهرهای کرمان، رفسنجان و سیرجان به نمایش گذاشته‌شدند. منافع حاصل از فروش آثار راه‌یافته به مرحله نهایی جشنواره به درمان کودکان بی‌بضاعت تحت پوشش زنجیره امید اختصاص یافت.

هیات داوران این دوره جشنواره سراسری عکس امید شامل اسماعیل عباسی، محمد ستاری، محمد اسلامی، رکن‌الدین حجازی و مجتبی صفرعلی‌زاده بود.

همچنین طی هفته گذشته در حاشیه نمایشگاه‌های این جشنواره کارگاه‌های تخصصی عکس با موضوعات مختلف با حضور اساتید عکاسی از جمله مجید ناگهی، حسین کریم‌زاده، مسعود زنده‌روح کرمانی، ناصر محمدی، یاسر دلباز، عبدالرضا محمود آبادی و وحید دهیادگاری در شهر کرمان برگزار شد که با استقبال خوب عکاسان و هنرجویان شهر کرمان مواجه شد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره که عصر روز سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه همزمان با ولادت حضرت علی (ع) برگزار شد، مریم مرعشی مدیرعامل موسسه خیریه زنجیره امید طی سخنانی ضمن تشکر از برگزار کنندگان جشنواره اظهار امیدواری کرد که طی سال‌های آینده با گسترش این جشنواره و دعوت از اساتید و هنرمندان بین‌المللی این جشنواره در سطح بین‌المللی برگزار شود.

مریم مرعشی در این سخنرانی ضمن تشریح بخشی از فعالیت‌های موسسه خیریه زنجیره امید در طول سال‌های گذشته، رویکرد فرهنگی و هنری برای کمک به کودکان را به عنوان معصوم‌ترین اقشار جامعه از جمله اقدام‌های زنجیره امید برای ایجاد آگاهی نسبت به نیازهای درمانی جامعه و اطلاع رسانی برای کمک به درمان کودکان عنوان کرد.

مرعشی ضمن تجلیل از عکاسانی که در این دوره جشنواره شرکت کرده‌اند گفت: «همه عکس‌هایی که من در نمایشگاه دیدم بسیار زیبا و جذاب بودند، به اعتقاد من این آثار هنری توانایی‌های زیادی دارند و باید راهکاری اندیشید تا بتوان نمایشگاه آثار برگزیده این جشنواره را نه تنها در سراسر کشور، بلکه در کشورهای دیگر نیز برگزار کرد.»

در مراسم اختتامیه دومین جشنواره عکس امید همچنین از اساتیدی که در برگزاری کارگاه‌های آموزشی این جشنواره مشارکت کرده‌بودند و هیات داوران تقدیر و تشکر شد.

همچنین از چهار عکاس شرکت‌کننده در این جشنواره شامل آرمین امیریان از اصفهان، نوید عزیزی از ارومیه، حمیدرضا بازرگانی از زنجان و امیر اشرف گنجویی از کرمان به تشخیص هیات داوران جشنواره شایسته تقدیر شناخته‌شدند و لوح تقدیری به رسم یادبود دریافت کردند.

جوایز برندگان نهایی مسابقه توسط محدثه اسماعیلی یکی از کودکان تحت پوشش موسسه خیریه زنجیره امید که به تازگی به دست پزشکان داوطلب موسسه تحت عمل جراحی قرار گرفته‌بود، روی صحنه آورده شد و توسط آقای  اوحدی معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و مسوولان برگزاری مسابقه از جمله خانم میگل گلستانی نماینده زنجیره امید در کرمان، سعید زلفی دبیر جشنواره و مسعود زنده‌روح کرمانی به سه عکاس برنده نهایی جشنواره اهدا شد.