بیانیه 100AUTORI در حمایت از کیوان کریمی
عکسخانه خبر ۱۳۹۴/۰۸/۱۱

بیانیه 100AUTORI در حمایت از کیوان کریمی

انجمن ملی کارگردانان‌، تهیه‌کنندگان ، بازیگران، فیلمنامه‌نویسان و عوامل سینما و تلویزیون ایتالیا (100AUTORI) با صدور بیانیه ایی از کیوان کریمی حمایت کرده و مراتب نگرانی خود را از وضغیت این کارگردان ابراز کرده است و همچنین از اعضای خود درخواست کرده تا طوماری را برای حمایت از وی امضا کنند.

این نامه که به امضای کسانی چون : فرانچسکو برونی ، آندره آ پورگاتوری ، ماکو بلوچیو ، پائولو سورنتینو ، پائولو ویرزی ، دانیل لوچتی ، آنتونیو لوتی ، استفانو رولی ، کارلو وردونه ، اوبرتو کونتارلو  ، آندریا پورگاتوری ، مونیکا رامتا ، آلبرتو مانی، رنزو سیناکوری ، دیوید فراریو و  روبرتو ونت رسیده است در مطبوعات و رسانه های ایتالیا توجه زیادی را جلب کرده است. روزنامه رپابلیکا ، مانیفست صفحات ویژه ایی به ان اختصاتص داده اند.  100autori  در ایتالیا بزرگترین انجمن مؤلفان و کارگردانان در بخش سمعی و بصری است که جزیی از FERA (Fédération Européenne des Réalisateurs Audiovisuelle)  انجمن سمعی و بصری اروپا میباشد.

 

متن بیانیه بدین شرح است:

 

حمایت از کیوان کریمی فیلمساز :

انجمن ملی کارگردانان ، تهییه کنندگاه ، بازیگران ، فیلمنامه نویسان و  عوامل سینما و تلویزیون ایتالیا  (100AUTORI مراتب نگرانی عمیق خود  را  برای آنچه که برای کیوان کریمی فیلمساز ایرانی  اتفاق افتاده است ابراز میدارد که در14 اکتبر  به شش سال زندان و 223 ضربه شلاق توسط دادگاه انقلاب به جرم توهین به نهادهای مقدس ایران محکوم شده است.

این قضیه  یادآور داستان جعفر پناهی از ایران و یا فیلم ساز اوکراینی  اولگ ستنسوف است -  که اخیرآ در روسیه به بهانه تروریسم  حمله های بیشتری به  آزادی بیان شده است – این  اتهام (توهین به مقدسات)  ناموجه است چراکه دانشگاه تهران معمولا کارهای کریمی را حمایت کرده است.  اگرچه فیلمساز جوان ایرانی هنوز بازداشت نشده است و در انتظار نتیجه دادگاه تجدید نظر است اما این می‌تواند آخرین هفته های آزادی وی باشد.

به همین دلیل ما از دوات ایتالیا که وعده و اجازه  آزادی اندیشه و آزادی بیان را  به هر نویسنده داده است تقاضا داریم  تا از مقامات سیاسی ایران بخواهد کیوان کریمی را آزاد و وی را از هر گونه اتهام مبرا اعلام کند.

آزادی بیان گوشه ایی محکم و استوار در زندگی هر مرد و زنی است  که  انجمن ما 100autori  نمیتواند چنین  بی عدالتی آشکاری  را تحمل کند و در برابر دشمنی با همکاران و فیلمسازان جوان و کمتر شناخته شده  ساکت بماند. کسانی که در ایران و در کشورهای دیگر رنج برده اند و مدت زمانی طولانی مورد سرزنش و خشونت قرار گرفته اند.

هدف و تعهد ما این است که پرونده کاری کریمی را نگاه کنیم و از همه شهروندان ، رسانه ها و کسانی که حوزه صدا و تصویرکار می‌کنند دعوت کنیم که طومار و پتیشن آنلاینی  که از دولت ایران می‌خواهد در حکم صادره تجدید نظر کند را امضا کنند تا مطمئن باشیم آزادی به همکار ما برخواهد گشت و او همچون یک شهروند آزاد و فیلمساز خواهد بود.

به همین دلیل ما از همه شما می‌خواهیم که این طومار را امضا کنید.

 

هیئت مدیره 100AUTORI  مرکب است از:

فرانچسکو برونی - رئیس هیئت مدیره

آندره آ پورگاتوری -  مدیر داخلی

انزو مونته لونه – خزانه دار

آنتونیو لوتی ، آنا پاویگنانو ، -  مسئول فیلمنامه نویسان و نویسندگان برای سینما

گیام باتیستا اولینو ، والریو میلی – مسئول کارگردانان سینما

چوسیمو کالامینی ، لاورا لاپولیتی ، میمو رافله - مسئول فیلمنامه نویسان و نویسندگان برای تلویزیون

آلبرتو سیرونی ، سینزیا تورینی - مسئول کارگردانان تلویزیون

دانیل سینی ، آگوستینو فرنته ، لوکا سکیولیتو – مسئول نویسندگان فیلم مستند

لوکا رافائلی –نویسندگان انیمیشن

سینزیا ماساتونیا ، کارلو چرتی،  چیارا آگنلو – نمایندگان مناطق جنوب شمال و مرکز ایتالیا

اعضا :

ماکو بلوچیو ، پائولو سورنتینو ، پائولو ویرزی ، دانیل لوچتی ،  استفانو رولی ، کارلو وردونه ، اوبرتو کونتارلو  ، آندریا پورگاتوری ، مونیکا رامتا ، آلبرتو مانی، رنزو سیناکوری ، دیوید فراریو ، روبرتو ونت