ممنوعیت مادام‌العمر عکاسی و فیلم‌برداری ۸ کارمند یک آتلیه‌
عکسخانه خبر ۱۳۹۵/۰۲/۲۶

ممنوعیت مادام‌العمر عکاسی و فیلم‌برداری ۸ کارمند یک آتلیه‌

روزنامه خراسان در مطلبی گزارش داده چهارشنبه گذشته هشت کارمند زن یک آتلیه عکاسی در مشهد که پیش از این جلوی فعالیتش گرفته شده بود، برای همیشه از فعالیت در زمینه عکاسی و فیلم برداری محروم شدند.

به گزارش خراسان، حدود دو ماه پیش ماجرای انتشار تصاویر خصوصی و نمونه‌کارهای به گفته‌ی روزنامه‌ی خراسان «عجیب و غریب» یک آتلیه در مشهد حاشیه‌ساز شد. حاشیه هایی که با ورود دستگاه قضایی به ماجرا ابعاد آن روشن‌تر شد و پس از تحقیقات قضایی مورد نیاز جاوید نیا بازپرس ویژه جرایم رایانه ای مشهد  با دستور پلمب آتلیه تا روشن‌تر شدن زوایای دیگر تخلفات مرکز مذکور از فعالیت آن جلوگیری کرد.

روزنامه خراسان در ادامه‌ی این گزارش به قلم عقیل رحمانی نوشته است که در نتیجه‌ی تحقیقات پلیس اعلام شده :«هشت کارمند زن  آتلیه مذکور در اقدامی عجیب تعداد زیادی از تصاویر غیر اخلاقی خود را به عنوان نمونه کار در فضای مجازی منتشر کرده‌اند تا از این راه مشتری جذب و کسب درآمد کنند.»

بر این اساس بازپرس ویژه جرایم رایانه‌ای مشهد هفته‌ی گذشته پس از آن که عدم صلاحیت فعالیت افراد مذکور را به اداره اماکن واتحادیه عکاسان و فیلم‌برداران و لابراتوارداران اعلام کرد، مجوزهای فعالیت افراد خاطی را نیز فاقد اعتبار اعلام کرد. شایان ذکر است این پرونده همچنان در شعبه 207 دادسرای مشهد مفتوح و در حال رسیدگی است.

الان دقیقا جرم این افراد چی بود؟؟
---
این‌طور که عنوان شده ظاهرا انتشار تصاویر خصوصی و نمونه‌کارهای به گفته‌ی روزنامه‌ی خراسان «عجیب و غریب»

وحید

این کارا بر مبنای قوانین کشوره، ولی کی به فکر قانون کپی رایت؟ تا کی شاهد عکس دزدی باشیم و هیچ مرجعی جوابگو نباشه.

سجاد

نمونه عکس های پیدا شده در آتلیه در ژانر عکاسی nude بوده است .

سعید فداییان