نمایشگاه کیارنگ علایی در فنلاند
عکسخانه خبر ۱۳۹۵/۱۱/۱۲

نمایشگاه کیارنگ علایی در فنلاند

به میزبانی مرکز هنری آهیو در فنلاند، نمایشگاهی از عکس های کیارنگ علایی از 3 تا 24 فوریه 2017 در گالری اصلی این مرکز هنری برگزار می شود.

به میزبانی مرکز هنری آهیو در فنلاند، نمایشگاهی از عکس های کیارنگ علایی از 3 تا 24 فوریه 2017 در گالری اصلی این مرکز هنری برگزار می شود. مرکز هنری آهیو واقع در شهر یوئنسو یکی از فعال‌ترین مجموعه‌های هنری فنلاند است که از سال 1997 تاسیس شده و دارای پنج سالن مدرن نمایش عکس و ویدئو است و فعالیت آن در راستای نمایش و معرفی هنر ملی و بین المللی است.

در این نمایشگاه با عنوان «نیمه تراوا» آثاری در ابعاد 45-30 سانتیمتر تا 70-105 سانتیمتر چاپ شده بر روی کانواس فاین آرت هانه موله و با قاب چوبی ارائه می‌شوند.

این عکس ها اغلب با رویکرد مستندگرایانه و بعضا هنری تولید شده اند و حاصل سه سال عکاسی در مناطقی چون کیاشهر، انزلی، زندانه، متش، گرمدول، محلات چرسو، تالش، رضوان شهر، پونل، گردنه الماس، شفت و ماسوله اند که بر اساس استیتمنت نمایشگاه کوشیده اند استمرار زمان را در لحظاتی که عکاس خواسته است، قطع کنند تا تمام چیزهای بازنموده صحنه، ساکن شوند و به این طریق، تکه ای از گیلان را وصل کنند به چشم عکاس تا گیلان، نه فقط بر روی صفحه حساس الکترونیکی، که بر جان و روح عکاس نیز پاینده بماند.

علایی درباره عنوان نمایشگاه به این سایت گفت:« نیمه تراوا گونه‌ای غشا است که دارای نفوذپذیری انتخابی است که مانند سد عمل می کند، به بعضی از مولکول ها اجازه پیشروی می دهد و به برخی نه. انتخاب این عنوان برای نمایشگاه، به این دلیل بود که به صورت نمادین به این نکته اشاره کنم که در مواجهه با فضای طبیعی و زیست محیطی در گیلان، گاهی موفق می‌شدم در بطن یک صحنه پیش بروم و گاهی از نفوذ به این لایه رازآمیز ناکام می‌ماندم».

افتتاحیه نمایشگاه نیمه تراوا، جمعه 3 فوریه 2017 ، برابر با 15 بهمن 1395، از ساعت 17 تا 19 و ادامه نمایشگاه تا جمعه 24 فوریه – برابر با 6 اسفند 1395 - در ساعات 12 تا 17 – به جز دوشنبه ها – در سالن 163 متر مربعی سیسی این گالری واقع در منطقه 80100 یوئنسوو است.