انتشار کتاب «مرجع کامل آموزش نرم‌افزار لایت‌روم»
عکسخانه خبر ۱۳۹۳/۱۱/۰۸

انتشار کتاب «مرجع کامل آموزش نرم‌افزار لایت‌روم»

کتاب «مرجع کامل آموزش نرم‌افزار لایت‌روم»، گردآوری و ترجمه ساره سپهری نژاد با نظارت ساسان پناهی در ۳۴۸ صفحه و قیمت ۳۳ هزار تومان توسط نشر زبان تصویر(پرگار) منتشر شد.

در معرفی کتاب آمده است:

«نرم‌افزار لایت‌روم را تاریکخانه‌ی دیجیتال (Digital Darkroom) خوانده‌اند؛ اتاقکی تیره رنگ با ابزارهایی برای ظهور و ویرایش هر چه زیباتر و فضایی برای چینش و دسته‌بندی هر چه منسجمتر عکس. درتوضیح اجزاء این تاریکخانه، موثق‌ترین منابع موجود با بیانی سلیس و کاربردی گردآوری شدهاند که کتابه‌ای اسکات کلبی و مارتین اونینگ و سایت معتبر Digital Photography School از جملهی آنهاست؛ به گونهای که از دید اساتید فن، کتاب حاضر تنها کتاب مرجع در این باب شناخته شده است. مقصود مترجم کتاب از این ره‌یافت، تعالی بخشیدن به دانش روز عکاسانی‌ست که حرفه‌ای می‌اندیشند.»

بخش از مقدمه کتاب:

«ادوبی فتوشاپ لایت‏‌روم یا همان لایت‌‏روم یک برنامه ویرایش و مدیریت تصاویر بر اساس پایگاه داده ها یا Database است. این برنامه توسط شرکت ادوبی برای سیستم عامل‏‌های ویندوز و اپل، با هدف مدیریت داده‏های دیجیتال تصویری طراحی شده است.

نمای ظاهری لایت روم نشانگر ترکیب مدیریت تصاویر و ویرایش عکس است. اگر چه بسیاری از فرامین ویرایش عکس در فتوشاپ و لایت روم مشترکند، ولی تاثیر، شدت و نوع فرآیندهای کار در این دو نرم افزار، متفاوت است. به عنوان مثال عملکرد غیر تخریبی لایت‌‏روم و توان فتوشاپ در استفاده از لایه‌‏ها، لایه‌‏های تنظیم گر و فرامین و ابزارهای گوناگون دستکاری در تصویر، این دو نرم افزار را از یکدیگر متمایز کرده است.

عملکرد لایت روم شبیه Adobe Bridge نیست، لایت‏‌روم توان مدیریت داده ها را دارد و کاربر می‏تواند تصاویر را دیده، ویرایش و مدیریت کند. لایت روم یک رقیب جدی برای برنامه Aperture اپل است که می‏تواند تصاویر را مدیریت و به صورت غیر تخریبی ویرایش کند.

در سال 2002 برنامه نویس قدیمی ادوبی یعنی مارک هامبورگ از آغاز پروژه‏ای جدید با نام Shadowland یا سرزمین سایه‏ها خبر داد. 40% از لایت روم به وسیله زبان برنامه نویس Lua طراحی شد. بعد از بررسی و تحقیق، در سال 2004 پروژه Shadowland مورد بهره‏برداری قرار گرفته و معرفی شد.

در 9 ژانویه 2006 نسخه ماقبل اول این نرم‏افزار به نام لایت‏روم برای کامپیوترهای مکینتاش در وب سایت Adobe Labs و با عنوان نسخه بتا Beta‌ معرفی شد. این اولین محصول ادوبی بود که برای اولین بار به صورت عمومی معرفی می‏شد و سعی در بررسی انتقادات و پیشنهادات کاربران داشت. بعدها از این روش برای توسعه نسخه Adobe Phothshop CS3 استفاده شد.

در 26 ژوئن 2006 ادوبی اعلام کرد که نیازمند فن‏آوری مدیریتی Pixmantec برای گسترش نرم افزارهای عکاسی با فرمت‏های خام یا همان Raw‌ است. در 18 جولای 2006 این اطلاعات به عنوان نسخه سوم بتا و با پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز به کاربران معرفی شد. در 25 سپتامبر 2006 نسخه چهارم بتا معرفی شد که نشان‏دهنده تعامل این برنامه با دیگر محصولات ادوبی بود. در 19 اکتبر با ارتقاء این نرم افزار نسخه 4.1 بتا معرفی شد.

برای خرید این کتاب می توانید به سایت عکاسی بوک مراجعه وبا کسر20درصد تخفیف سفارش دهید.

همچنین در تهران برای خرید حضوری می توان به محل انتشارات کتاب پرگار مراجعه و با تخفیف دریافت کنند. قیمت کتاب با در نظرگرفتن تخفیف ۲۶ هزار تومان.

نشانی کتاب پرگار: خیابان لبافی نژاد بین خیابان فخررازی و 12فروردین پلاک 204 طبقه سوم -  66962432

برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت «عکاسی بوک» مراجعه کنید.

من اين كتابو لازم دارم و شهرستان هستم ، ادرس سايتي كه داديد باز نميشه چطوري ميتونم اينو بخرم ؟
--
سلام
لطفا با شماره تلفن انتشارات تماس بگیرید:
66962432

با احترام

مهناز