فراخوان ششمین جشنواره‌ی «دسترسی محدود»
دسترسی محدود ۶ خبر ۱۳۹۴/۱۰/۲۰

فراخوان ششمین جشنواره‌ی «دسترسی محدود»

ششمین دوره‌ی جشنواره دسترسی محدود با همکاری جامعه‌ی نیومدیا و مشارکت پروژه‌های آران و نشر هنر معاصر در اسفند ماه نود و چهار برگزار می‌شود. این جشنواره فعالیت خود را در سال 2007 به عنوان سکو و فضایی برای منسجم و متمرکز ساختن صحنه‌ی در حال رشد هنر نیو مدیا در ایران و هم‌چنین، ایفای نقش مرکز فعالیت، برای تبادلات هنری بین‌المللی در این زمینه آغاز کرد. دسترسی محدود جشنواره‌ای غیر رقابتی، مستقل و بدون حمایت دولتی است.

جشنواره دسترسی محدود توسط پروژه‌های پارکینگالری، از قدیمی‌ترین فضاهای تجربی هنر معاصر در تهران و با تکیه بر آرشیو ویدیویی پارکینگ، برپا شده است. دسترسی محدود به عنوان جشنواره‌ای سیار، با شرکای متعددی همکاری در طول دوره‌های برگزاری‌اش همکاری کرده است.

شورای برگزاری جشنواره طبق معمول هر ساله، ، فراخوانی عمومی را جهت دعوت از هنرمندان فعال در زمینه‌های تصویر متحرک (ویدیو، فیلم و انیمیشن)، هنر صدا و هنر اجرا برای مشارکت ارائه می‌دهد. جشنواره در بخش آزاد ویدیوی خود به دنبال دریافت آثار ویدیویی، فیلم‌های تجربی، تصویر متحرک، فیلم‌ انیمیشن و همینطور ویدیوهای مستند از اجراهای صدا و تصویر است.

آخرین مهلت ارسال آثار تا تاریخ اول بهمن 1394 خواهد بود.

آنچه که جشنواره به دنبال آن خواهد بود:

آثار ویدیویی تک کاناله با صامت یا با صدای مونو/ استریو

محدودیت زمانی برای آثار تا حداكثر ده دقیقه منظور شده است؛ چرا که قالب نمایش کارها به صورت نمایش پشت سر هم در برنامه‌های جداگانه خواهد بود و زمان این برنامه‌های منتخب فراتر از نود دقیقه نیست. آثار ارائه شده می‌توانند شامل کلاژهای ویدیویی، تکه فیلم، منابع آرشیوی و هم‌چنین آثار تولید شده بوسیله کامپیوتر هم باشند.

آثار صوتی مونو/ استریو

(ساندآرت، برنامه‌ی رادیویی، گفتار، ضبط صداهای محیطی(Field Recording)، موسیقی تجربی

آثار ارائه شده در این بخش، به صورت چیدمان‌ در ایستگاه‌های شنیداری و یا به‌صورت پادکست‌های رادیویی آنلاین ارائه خواهد شد.

طرح‌های پیشنهادی برای اجرا (پرفورمنس)

پروپوزال‌ها برای بخش پرفورمنس بطور جداگانه و از طریق ایمیل مورد بررسی خواهد گرفت.

برای توضیح اجرای خود می توانید از ویدیو، متن، طراحی یا عکس استفاده کنید.

لطفاً آثار و پروپوزال‌های خود را به آدرس info@limitedaccessfestival.com ارسال کنید. برای فرستادن ویدیو و فایل‌هایی با حجم بالا، لطفاً از DropBox و یا سایت‌های اشتراک گذاری ویدیو استفاده کنید.

توضیحات بیشتر

سال تولید کار و یا جدید و قدیمی بودن آثار از اهمیت چندانی برخوردار نیست. اما ترجیح بر آثار کمتر دیده شده، خواهد بود. براي تم (موضوع- مضمون) آثار ارسالي محدوديتي وجود ندارد. شيوه‌ي طبقه بندي براي هر مجموعه نمايش و تصميم نهايي مبني بر به نمايش درآمدن آثار به صلاح ديد شوراي برگزاري و كيوريتورها خواهد بود. مجموعه آثار منتخب می‌توانند تم (موضوع- مضمون) مخصوص به خود را داشته باشند که با همفکری دست اندرکاران و کیوریتورها معین می‌شود. اما این فراخوان فاقد تم بوده و قصد ندارد به شما موضوع برای ساخت اثر بدهد. هدف نمایش برشی از فعالیت های متنوع در حیطه‌ی ویدیو و تصویرمتحرک، صدا و اجراست. نظر قطعی برای نمایش آثار به عهده ی شورای برگزاری است و با توجه به مقررات و امکانات هر مکان فرهنگی هنری برای نمایش و ارایه آثار هنری، برنامه‌ریزی و اعلام می‌شود.

آثار ارسالی برای نمایشگاه‌ها و پروژه‌های بعدی در آرشیو جشنواره باقی می‌مانند و نام و مشخصات آثار پذیرفته شده و یک تصویر از ویدیوها، در وب سایت جشنواره به نمایش در خواهد آمد.

مشخضات لازم برای ارسال کارها شرکت کننده‌ها می‌باید نام و نام خانوادگی، ایمیل، تلفن تماس خود را در ایمیلی که می‌فرستند ذکر کرده و به همراه عنوان کار، سال تولید، مدت زمان ( و در صورت لزوم سایز ویدیو نهایی) را به همراه اسامی کلیه همکاران تولید ارسال کنند. همچنین لازم است کلیه شرکت کنندگان در بخش ویدیو و اجرا متنی کوتاه تا 250 کلمه درباره‌ی اثرشان ارسال کنند. سعی جشنواره بر این است تا در صورت امکان کاتالوگی سیاه سفید برای دوره‌ی ششم تهیه شود لذا خواهشمندیم برای تسریع این امر تصویر ثابتی از اثر خود را برای استفاده در وبسایت و کاتالوگ به همراه ارسال اثر ارسال کنید.