نمایشگاه عکس و ویدئو «نگاه کن» در گالری آران
ایسنا خبر ۱۳۹۲/۰۱/۱۴

نمایشگاه عکس و ویدئو «نگاه کن» در گالری آران

مجموعه جدید عکس و ویدئو نیوشا توکلیان با عنوان «نگاه کن» این هفته در گالری آران به روی دیوار می‌رود.

 در حالی که این روزها مجموعه عکس‌ «مادران شهید» نیوشا توکلیان در نمایشگاهی از برگزیدگان عکاسی خاورمیانه با عنوان «نوری در خاورمیانه» در موزه ویکتوریا و آلبرت لندن به نمایش درآمده است و چندی پیش نیز موزه لاکمای لس‌آنجلس چهار قطعه عکس از این عکاس جوان ایرانی را از دو مجموعه عکس «گوش کن» و «روزی که زن شدم» به گنجینه موزه‌ای خود اضافه کرده، تازه‌ترین آثار این هنرمند عکاس در گالری آران نیز به روی دیوار می‌رود.

توکلیان در مقدمه کوتاه خود درباره تازه‌ترین عکس‌هایش نوشته است:« این بار کمی نزدیکتر و در محیط خانه، دوربینم را روی سه پایه گذاشتم در مقابل پنجره اتاقی که 10 سال است هر روز از آن چشم اندازی ثابت از شهر را می‌بینم، شهری که هنوز نمی‌دانم دوستش دارم یا نه؟ پنجره‌ای که به روی چندین پنجره بسته دیگر گشوده می‌شود و پشتشان را نمی‌بینم.

این داستان دیگران است. کسانی که داستان زندگی‌شان را می‌دانم. ثبت لحظه‌هائی از آن در قاب یک پنجره و اتاق، و پشت به منظره سرد و غبارآلود شهر من.»

نیوشا توکلیان عکاس خودآموخته‌ای است که عکاسی حرفه‌ای را در سن 16 سالگی در روزنامه زن آغاز کرد و در نشریات دیگر ادامه داد. عکس‌های او در نشریات مختلف جهانی از جمله مجله تایم، نیوزویک، اشترن، لو فیگارو، کالرز، نیویورک تایمز، اشپیگل ، لوموند، ن ر ی هندلس بلد و نشنال جیوگرافیک به چاپ رسیده است.

اولین نمایشگاه انفرادی عکس‌ و ویدئو نیوشا توکلیان با عنوان «گوش کن» دی ماه سال 89 در این گالری به نمایش درآمد.

نمایشگاه «نگاه کن» روز جمعه 24 آذر ماه در گالری آران به نشانی خردمند شمالی، کوچه دی، شماره 12 افتتاح می‌شود.