درباره جریان اصلی
محمدرضا میرزایی ویژه ۱۳۹۲/۰۷/۰۴

درباره جریان اصلی

جریان اصلی عنوان یادداشت‌های هفتگی محمدرضا میرزایی است که به شکل اختصاصی هر پنجشنبه در سایت عکسخانه منتشر می‌شود.

این ستون قرار است که به اتفاقات جدی عکس در شرق آمریکا و خصوصا شهر نیویورک بپردازد. اگر شد به کتاب‌ها و مجلات هم می‌رسیم و حتی چیزهای دیگر. عنوانش را گذاشته‌ام جریان اصلی، البته  خوب می‌دانم که نیویورک دربرگیرنده همه‌ی عکاسی امروز نیست، اما در عین حال هنوز هم بخشی از آثار مهم برای نخستین بار در این شهر به روی دیوار می‌روند و برگزاری نمایشگاه در محله‌ی چلسی سقف رویاهای خیلی‌هاست. همین حالا که دارم این کلمات را می‌نویسم موزه هنر مدرن نمایشگاه نیوفوتوگرافی ۲۰۱۳ را برگزار می‌کند که دربرگیرنده ایده‌های تازه در رسانه عکاسیت و اما در قسمت دیگری از موزه نمایشگاهی با عنوان عکس‌های آمریکایی برگزار می‌شود که به مرور آثار بزرگی همچون واکر ایونز می‌پردازد، بخشی از حافظه عکاسی. در چلسی، آثار لزلی هیووت در سیکما جنکینز به نمایش درآمده است، و البته فیلیپ لورکا دی‌کورشا در دیوید زویرنر، اولیوو باربیری در یانسی ریچاردسون، کیریستینا دمیدل در دیلون و پنلوپه اومبریکو در ال ام ای کی پراجکتز تنها چند نمونه از نمایشگاه‌هایی هستند که در این ماه باید از آنها بازدید کرد. 

به دید من بیش از همیشه به گفتن نیاز داریم. به گفتن از عکس‌ها و عکاسان خوب. و نگاه کردن به نمایشگاه‌هایی که دیگران جهان برگزار می‌کنند، نمایشگاه‌هایی که عکس‌ها در زمینه‌ی آنها معنای تازه می‌گیرند.

در این ستون قصد دارم  تصویری هر چند فوری، از صحنه جدی عکاسی امروز را با شما قسمت کنم. یادداشت‌هایم قرار است که هفتگی باشند و هر پنجشنبه بر روی سایت قرار گیرند. امیدوارم که لذت ببرید! 

تصویر: پنلوپه اومبریکو، دیتیلی از اسلایدشوی کوه‌ها، ال ام ای کی پراجکتز

-

محمدرضا میرزایی دانشجوی کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در دانشگاه پنسیلوانیاست. آثار او در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی متعددی در جهان به نمایش درآمده‌اند. میرزایی داور فوتوبوک آواردز در سال ۲۰۱۱ بود و نخستین کتاب او با عنوان «چیزی که ندارم» به تازگی توسط لوگولند در ایتالیا منتشر شده است. 

عالی

محرابی

ممنون از سایت عکسخانه و ممنون از آقای میرزایی. جای تولید محتوا در سایت واقعا خالی بود.

فرزاد