نمایشگاه مریم عسگری با عنوان «شی» در گالری آرته
عکسخانه خبر ۱۳۹۳/۱۰/۰۳

نمایشگاه مریم عسگری با عنوان «شی» در گالری آرته

روز جمعه پنجم دی‌ماه نمایشگاه عکس‌های مریم عسگری با عنوان «شی» در گالری آرته گشایش می‌یابد.

در بیانیه‌ی این نمایشگاه آمده است: «کودکي را درنيافته بودم که گوش‌زدم کردند بزرگ شده‌ام؛ رسیده‌ام. سرگرم کشف ناشناخته‌ها بودم که وقت تمام شد. بايد به سرانجامی می‌رسیدم؛ هرچند گنگ و نامفهوم. نقش را پذيرفتم؛ بازی را آغاز کردم و در این میان گه‌گاه گریزی هم به کاش‌بودهایم زدم. 

گویی واقعيت اين بود، آن روزها هم ـ هر لحظه‌اش از این ابهام خالی نبودند، تنها هاله‌اي دست‌نیافتنی از معصوميت‌اش تسلایم می‌دهد. 

بازی‌گوشی‌های کودکانه‌ام همچون جنيني در زهدانِ بزرگسالي‌ام لگدم می‌زدند. فکری را پرورانده و کارم را آغاز کردم. دهان به دهان چرخید، در خانه‌شان را به رویم گشودند. هم‌سفره‌ شدیم و سرحرف باز شد. دیگر بیگانه نبودند و من هم در امتداد مسیری که آغازش برایم مبهم و رمزآلود بود، تنها نبودم. آغاز کار این مجموعه از سال ۱۳۹۰ بوده و برپایی این نمایشگاه دال بر اتمام آن نیست.»

مریم عسگری متولد ۱۳۵۸، دارای مدرک کارشناسی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

این مجموعه شامل ۳۳ عکس دیجیتال است و در قطع مستطیل و رنگی بوده که با استفاده از چاپ فتوشیمی در ابعاد؛ ۳ عکس ۵۰ در ۷۰، ۱۱ عکس ۴۰ در ۳۰ و ۱۸ عکس ۲۱ در ۱۶ سانتی‌متر ارائه خواهد شد.

نمایشگاه «شی» تا یازدهم دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

آدرس گالری آرته: میدان ونک - خیابان ملاصدرا - بزرگراه کردستان جنوب - شیراز جنوبی - پایینتر از همت - بلوار علی‌خانی - ۲۰ متری گلستان - ۱۲ متری دوم - پلاک ۳