نمایشگاه «بیشتر، بیشتر است» مریم جوادی در گالری امکان
عکسخانه خبر ۱۳۹۵/۰۴/۱۶

نمایشگاه «بیشتر، بیشتر است» مریم جوادی در گالری امکان

نمایشگاهی از عکس‌های مریم جوادی با عنوان «بیشتر، بیشتر است» روز جمعه ۱۸ تیر در گالری امکان افتتاح می‌شود.

کلیت این مجموعه، از نخستین جرقه‌ها تا ارائه نهایی در دوره‌های متمادی کارگاه‌های عکاسی محمدرضا میرزایی شکل گرفته و در نهایت این نمایشگاه توسط میرزایی کیوریت شده است.

میرزایی در یادداشتی در باره این عکس‌ها می‌نویسد: «مریم جوادی به پس از واقعه می‌پردازد. زمینه‌ی کار او قصابخانه است، جایی که خشونت در آن امری بدیهی و حتی سودمند است و قصاب همان کاری را می‌کند، که ما از او خواسته‌ایم. عکس‌های او گاهی با قصاب همدلی می‌کنند و گاهی با قصب شده. جزییاتی از هر دو را به ما نشان می‌دهند و آنها را با زیبایی‌شناسی معقولی می‌آرایند، هر چند که در نهایت لایه‌‌ای زرد و تاریک بر همه‌ی آنها نشسته است.

کوئنتین تارنتینو در جایی می‌گوید که «خشونت یکی از سرگرم‌کننده‌ترین چیزها برای تماشاست.» دنیای معاصر، آستانه تحمل ما را بالا برده و ما هم حتما بارها در سینما، در برنامه‌های تلویزیونی، در اخبار، در مسابقات ورزشی، در بازی‌های کامپیوتری و یا قطعات موسیقی رپ به تماشا و تایید خشونت نشسته‌ایم. دیگرانی خشونت را به عنوان بسته‌ای سرگرم کننده و جذاب در اختیارمان گذاشته‌اند و ما هم سرگرم و به آن میزان که آنها خواسته‌اند، متاثر و یا سرخوش شده‌ایم. شاید بی فکر به اینکه بیشتر، بیشتر است و همه‌ی آنها که با و بی دلیل ضربه می‌خورند، صورتشان از خون سرخ می‌شود و درد می‌کشند، ممکن است واقعا درد بکشند.

عکس‌های جوادی، شاید ستایش و نقد همزمان همین درد باشند. او بی‌پروا خشونتی را به تصویر می‌کشد که ما نیز در بودنش سهمی داریم و از آن تصاویر دیدنی می‌سازد. هر چند که موضع شخصی ما، درمعنی شکل گرفته از این تصاویر در ذهنمان تاثیر گذار است، اما این عکس‌ها ساده مصرف نمی‌شوند و نمی‌توان تنها دوستشان داشت و یا فقط از آنها متنفر بود. آنها چیزی بیش از این می‌خواهند.»

افتتاحیه: جمعه ۱۸ تیر - ساعت ۱۷ تا ۲۲

علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۹ تیر ۹۵ از ساعت ۱۷ تا ۲۲ از این نمایشگاه دیدن کنند.

گالری امکان شنبه‌ها تعطیل است. 

میدان هفت تیر، کوچه‌ی آقامحمدی، شماره‌ی ۷۷