نمایشگاه مریم مزروعی با عنوان «موصل، رالی بی قراری»
عکسخانه خبر ۱۳۹۶/۰۶/۲۹

نمایشگاه مریم مزروعی با عنوان «موصل، رالی بی قراری»

مریم مزروعی، مجموعه عکس‌های خود از موصل و کوبانی را در خانه هنرمندان به نمایش می‌گذارد.

این نمایشگا،ه حاصل سفر این عکاس و روزنامه نگار به  مناطق اطراف موصل و دیدن کمپ‌های نظامیان و محل اسکان آوارگان موصل و کوبانی است.
مریم مزروعی در روزهای منتهی به شروع عملیات آزادسازی موصل به این شهر سفر کرده و نتیجه مشاهدات خود را در قالب عکس ثبت کرده و به تصویر کشیده است.
در این نمایشگاه 46 قطعه عکس به نمایش درآمده و در متن دعوت‌نامه آن آمده است: «از یک جایی به بعد همه چیز تعارف می‌شود، همه دغدغه‌ها رنگ می‌بازد، از یک جایی به بعد فقط می‌خواهی برگردی به همه نگرانی‌های دیروز، به انتخاب بین رنگ لباس و کفش، به باک خالی ماشین، به شیطنت‌های دخترک همسایه، به همه کتاب‌های نخوانده و جاگذاشته میان آوارها، همه فیلم‌های ندیده، به همه بگومگوهای سیاسی... از یک جایی به بعد می خواهی برگردی به یک روز قبل از جنگ و از همین است که جنگ‌زده که باشی دچار سندروم پاهای بیقرار می‌شوی، مثل همه وقت‌هایی که هیچ کاری از دستت بر نمی‌آید، بلند می‌شوی و عرض حال را می‌روی و برمی‌گردی. صبح، ظهر، عصر و شب در سکوتی مرگبار تنها اما میان دیگران رونده، راسته خاکی بین چادرهای آوارگی و کانکس‌ها را در کمپ پناهندگان می‌روی و برمی‌گردی، می روی و برمی‌گردی، می روی و برمی‌گردی...می‌خواهی برگردی به یک روز قبل از  شروع جنگ، به امنیت همه روزمرگی‌ها…شاید از همین است که وقتی سفر ناگهان و به اجبار و البته معجزه ناتمام  می‌ماند و  پروژه و تجهیزات از دست می‌رود تو بر می‌گردی با عکس‌های مانده از  لبخند کودکانی آواره که جنگ و فلاکت را طبیعیت زندگی خود می‌بینند و مردان و زنانی عصبانی در رالی بی‌قراری که دوربین و اسلحه دیگران را یکسان و شریک در فلاک تشان می‌دانند.»
نمایشگاه عکس«موصل، رالی بی قراری» از 31 شهریور تا 11 مهرماه از ساعت 14 تا 21 در خانه هنرمندان تهران، گالری گلستان برگزار می‌شود.