انتشار نشریه الکترونیکی «Me-Mo»
عکسخانه خبر ۱۳۹۳/۱۰/۲۹

انتشار نشریه الکترونیکی «Me-Mo»

«Memo Magazine»، تلاش دارد تا با بهره‌گیری از مدیوم عکس، صدا، ویدئو، نوشته، انیمیشن و تکنولوژی روز اینترنتی، نگاهی مستقل و عمیق داشته باشد به وقایع بین‌المللی.

«Memo Magazine» نشریه‌ی عکاسی مستند است که به انتشار پروژه‌های طولانی‌مدت با تمرکز بر روی مصائب اجتماعی، درگیری‌ها و فجایع انسانی می‌پردازد. این نشریه تعاملی به نوعی طراحی شده تا  کاربران تجربه‌ی ملموسی از مجموعه گزارشات را تجربه کنند.

تمرکز این نشریه بر روایت حرفه‌ای و با کیفیت، ژورنالیسم مستقل، رعایت اصول زیبایی‌شناسی و توجه به پروژه‌های طولانی‌مدت وگزارش‌هایی است که در رسانه‌های جریان اصلی جایی برای انتشار ندارند.

به گفته‌ی «Memo Magazine» تمامی علاقه‌مندان می‌توانند کارهای خود را برای این نشریه بفرستند. هر شماره به یک موضوع مشخص که توسط تیم این نشریه انتخاب می‌شود، اختصاص خواهد داشت.

در شماره‌ی اول این مجله که نوزدهم ژانویه منتشر شده و فعلا تنها برای آی‌پد در دسترس است، «ترس» موضوع اصلی آن است. گزارش‌های شماره نخست عبارتند از:

- تفسیر شخصی و داستان سه ساله‌‌ی منو برابو (Manu Brabo) از زندانیان لیبی، بعد از اینکه برابو خودش در سال ۲۰۱۱ در جریان جنگ داخلی لیبی اسیر شد.

- مجموعه‌ی فابیو بوچیارلی (Fabio Bucciarelli) درباره‌ی جنگ داخلی در لیبی و روایتش از عکسی نمادین که از جسد قذافی باقی مانده است.

- روایت ۱۲ ساله‌ی گیلم والک (Guillem Valle) از ملت‌های بی‌وطن.

- روایت خوزه کلن (Jose Colon) از ایمان و بحران در اسپانیا.

- گزارش دیگو ایبارا (Diego Ibarra Sanchez) از رفتارهای خشونت‌آمیز بر دانش‌آموزان پاکستانی.

«Me-Mo Magazin» هزینه‌ی راه‌اندازی خود را از طریق کمپین جمع‌آوری بودجه وب‌سایت Indiegogo تامین کرده است. هدف اولیه دست‌اندرکاران این نشریه ۱۵ هزار یورو تعیین شده بود اما بودجه‌ای که داوطلبانه جمع‌آوری شد، ۱۴۳ درصد مقدار اولیه یعنی ۲۰۵۸ یورو بود. این پروژه یکی از موفق‌ترین پروژه‌های جمع‌آوری کمک در شاخه‌ی عکاسی وب‌سایت Indiegogo شناخته می‌شود.

سردبیر «Me-Mo Magazine» مارال دقتی و منو برابو، فابیو بوچیارلی، خوزه کلن، دیگو ایبارا سانچز و گییِم وله از بنیانگذاران این نشریه هستند.

«Memo» هر سه ماه یک‌بار، به سه زبان انگلیسی، ایتالیایی و اسپانیایی منتشر می‌شود و در این آدرس: memo-mag.com در دسترس است.