نشست میشل ستبون با عکاسان در تهران
عکسخانه خبر ۱۳۹۲/۰۵/۳۱

نشست میشل ستبون با عکاسان در تهران

میشل ستبون که برای داوری دومین جشنواره بین‌المللی عکس رژان به تهران سفر خواهد کرد، در نشستی با عکاسان در تهران به گفت‌وگو می‌پردازد.

به گزارش ستاد خبری دومین جشنواره بین‌المللی عکس رژان، این نشست به همت انجمن ملی عکاسان ایران و با مشارکت دبیرخانه دومین جشنواره بین‌المللی عکس رژان روز شنبه نهم شهریور ماه ۱۳۹۲ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

ستبون متولد سال ۱۹۵۲ در نيجريه و دانش‌آموخته رشته معماري است. عکاسي را از دهه‌هاي ۷۰ و ۸۰ ميلادي و هم‌زمان با انقلاب اسلامي ايران آغاز کرد و اولين پرتره از امام خميني (ره) را در نوفلوشاتو گرفت که جزو ۱۰۰ عکس برگزيده آن دهه انتخاب شد.

اين فوتوژورناليست در طول سال‌هاي عمر حرفه‌اي خود به بيش از ۱۳۰ کشور جهان سفر کرده و با عناوين خبرنگار و عکاس به نمايندگي از سوي آژانس‌ها و موسسات بين‌المللي نظير رافو، بلک استار فرانسه، سيپا، کوربيس، گتتي، نت وورک، و يونسکو موفق به خلق آثار ماندگار شده‌است.

ستبون در جشنواره ليون ۲۰۰۴ برگزیده شد و نشان اول فستيوال ورلد‌پرس را به دليل گزارشش در مورد حادثه انفجار در نيجريه دریافت‌کرد.

ميشل ستبون همراه با رخشان بني‌اعتماد، سيف‌الله صمديان، ساعد نیک‌ذات و مجيد سعيدي از میان ۱۴۱ عکس راه‌یافته به دومین جشنواره بین‌المللی عکس رژان، آثار برگزیده این جشنواره را انتخاب خواهند‌کرد.

در بخش اصلي اين جشنواره به ۸ عکاس برگزيده، نشان جشنواره، لوح تقدير و ۵۰۰ يورو جايزه نقدي اهدا خواهد شد و در بخش ويژه هم به ۳ عکاس برگزيده، نشان جشنواره، لوح تقدير و ۵۰۰ يورو جايزه نقدي اهدا مي‌شود.

«آب» موضوعي بود که براي دومين دوره اين جشنواره در نظر گرفته‌شد و آثار رسيده در دو بخش اصلي با موضوع آب و بخش ويژه با موضوع آبرساني به رقابت گذاشته شدند.

نمايشگاه دومين جشنواره بين‌المللي عکس رژان از دوازدهم تا نوزدهم شهريور ماه سال جاري در گالري‌هاي چهارفصل خانه هنرمندان برپا و و مراسم اهداي جوايز این جشنواره پانزدهم شهریورماه در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.