نمایشگاه گروهی «عکاسی با موبایل» در گالری جم شیراز
عکسخانه خبر ۱۳۹۳/۱۲/۱۰

نمایشگاه گروهی «عکاسی با موبایل» در گالری جم شیراز

نمایشگاه گروهی «عکاسی با موبایل» از جمعه 15 اسفندماه 93 در گالری جم شیراز گشایش می‌یابد.

گردآوری آثار این نمایشگاه با  آرش اشکر و علی زمانی بوده است و طبق اعلام برگزارکنندگان، در این نمایشگاه گروهی، ۷۵ اثر در ابعاد ۳۰ در ۳۰ سانتی‌متر از از آرش اشکر ، آرش خاموشی ، آکو سالمی ،امیر نوا ، شهرام شریف ، شیدا باباگلی ، علی زمانی، علی فتحی ، علی کاظمی ، علی میراسماعیلی، مسعود قراءی ، مهران مافی بردبار ، نسام کشاورز ، نعما روشن ، نیما دانشور به نمایش درخواهد آمد.

در مقدمه این نمایشگاه تِری بَرِت٬ پروفسور بازنشسته دانشگاه ایالتی اوهایو ، نویسنده و منتقد دنیای عکاسی نوشته است:

«در این نمایشگاه میتوان شاهد شکوهی عظیم در تصاویر سیاه و سفید و یا خاکستری بود. این تصاویر نمایش‌دهنده‌ی ذوقی سرشار در بازی نور و جذبه‌ای از سایه‌هاست و در نهایت به عنوان ابزاری برای انتقال احساسات عکاس به کار گرفته شده است. این ابزار در قالب لذت و آگاهی در قلب تفاسیر اجتماعی بیان شده‌اند و همواره متعهد به احیای حقیقت هستند. از عکاسان این نمایشگاه ممنونیم که این فرصت را در اختیارمان گذاشتند که از زاویه‌ی چشمان آنها دنیا را نظاره کنیم. ممارست شما سبب گسترش آگاهی ما است.»

در بخشی دیگری از مقدمه مجید سعیدی درباره‌ی این نمایشگاه نوشته است:

عکسهای این نمایشگاه، نمونه خوبی از عکاسی خیابانی با موبایل است که این اصول را در نظر گرفته است. من وقتی عکسهای این نمایشگاه را می بینم به عنوان یک بیننده از سادگی و در عین حال حرفه ای بودن آثار بسیار لذت می برم. این اثار شما را مستقیم به فضای عکس هدایت می‌کند. به نظر می رسد برخی از هنرمندان این مجموعه، بدنبال جلوه های نور و ترکیب آن در گرافیک با چاشنی احساسات بودند. عکس های نمایشگاه بدون نیاز به توضیح، مفهوم و احساس را منتقل می کنند، تاریخ مصرف ندارند و همیشه برای بیننده جذاب هستند .

گشایش: جمعه 15 اسفند 93 - ساعت 18 تا 20

نمایش آثار تا 20 اسفندماه 93 هر روز از ساعت 18 تا 20 ادامه دارد.

آدرس گالری جم: شیراز، بلوار شیهید آیت الله ربانی، قبل از میدان ابولکلام بین کوچه هفت و نه، پلاک ۲۲۵