نمایشگاه محمد زرقی با عنوان «دو نیمرخ»
عکسخانه خبر ۱۳۹۳/۰۴/۱۴

نمایشگاه محمد زرقی با عنوان «دو نیمرخ»

​ نمایشگاهی انفرادی آثار عکاسی‌ محمد زرقی با عنوان «دو نیمرخ» چهارشنبه ۱۸ تیرماه ۹۳ در نگارخانه امیرشاهی سبزوار افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه شامل ‍‍۱۶ اثر عکاسی به صورت دولته رنگی است. در بیانیه‌ی عکاس درباره این نمایشگاه آمده است:  

‹‹صدای امواج دریا به گوش ساحل نشینان نمی‌رسد!

جهان و روزمرگی های آن، چشم انسان را بر نیمه های پنهان زندگی و شخصیت وجودی هم نوعانش پوشانده است. عادی شدن زندگی در حال گذر و انسان هایی که در این گذر هرروزه با آن ها ارتباطی هرچند ناچیز،در حد یک نگاه سریع، پیدا می کنیم، قدرت تفکر، دقت و درک هریک از مارا از پدیده های اجتماعی پیرامونمان منجمد نگاه می دارد. تنها راهای شناخت و تصور ما از انسان های ناشناس یا افرادی که اطلاعات زیادی درمورد آنها نداریم براساس ظاهر و رفتارهایی است که از خود به نمایش می گذارند اما آیا آنچه مردم از خود در زندگی روزمره برای یکدیگر می نمایانند نمایشی کامل است؟آیا مردم آن گونه که در فضای اجتماعی ظاهر می شوند به درستی قابل شناخت اند؟ آیا کار و زندگی شخصی او و نوع پوشش و ظاهری که فرد در ارتباط با آن پیدا می کند بر نوع شناخت و قضاوت ما نسبت به هرکسی موثر نیست؟

در واقع هر فردی در لباس کار و زندگی شخصی خود در جایگاه یکی از نیم رخ های وجودی و متعدد زندگی اش قرار دارد.

در این مجموعه با یک نگاه مقایسه ای از دو نیم رخ دنیای تعدادی از افراد که در محدوده اجتماع ما زندگی می کنند، فضایی به تصویر کشیده شده است که اهمیت نوع نگاه ما را درشناخت زندگی اجتماعی نشان می دهد. هرچند تمام تصاویر تمام رخ هستند اما در کل تنها دو نیمرخ از دنیای زندگی فرد به نمایش در آمده است. نیم رخ کار و نیم رخ زندگی  ››

محمد زرقی متولد ۱۳۶۹ در سبزوار است. او عکاسی را از 16سالگی به صورت عکاسی آنالوگ سیاه و سفید آغاز کرد و مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته عکاسی در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران گذرانده است. علاوه بر فعالیت های پژوهشی و عکاسی این نمایشگاه اولین نمایشگاه انفرادی او است.

افتتاحیه : چهارشنبه ۱۸ تیر ۹۳ - ساعت ۱۸

نمایشگاه تا پنج شنبه ۲۶ تیر ماه جاری هر روز از ساعت ۱۸ تا ۲۰ دایر است

آدرس: سبزوار – میدان لاله – اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار- نگارخانه امیرشاهی