انتشار کتاب عکس‌های محمدرضا میرزایی با عنوان «کارت پستال‌ها»
عکسخانه خبر ۱۳۹۸/۰۶/۲۵

انتشار کتاب عکس‌های محمدرضا میرزایی با عنوان «کارت پستال‌ها»

کتاب تازه‌ای از عکس‌های محمدرضا میرزایی با عنوان «کارت پستال‌ها» توسط انتشارات بلو تایگر منتشر شد.

از این کتاب  به شکل تقریبا همزمان در دو نمایشگاه کتاب در آمریکا و آلمان رونمایی خواهد شد. پروژه‌های رَف از روز ۲۰ سپتامبر این کتاب را در نمایشگاه کتاب Friends With Books در موزه هامبورگ بانهوف در برلین ارائه خواهد داد. «کارت پستال‌ها» همینطور در روز ۲۱ و ۲۲ سپتامبر در نمایشگاه کتاب‌ هنری مستقل در نیویورک توسط انتشارات بلوتایگر عرضه می‌شود.

محمدرضا میرزایی
محمدرضا میرزایی

در اطلاعاتی که توسط انتشارات بلوتایگر در مورد این کتاب منتشر شده، آمده است: «تصاویر میرزایی، که از اقیانوس آرام و یا در چیدمانی در آپارتمان او گرفته شده‌اند، کاملا انتزاعی و یادآور نقاشی میدان رنگ (color field) آمریکایی است. میرزایی با ترکیب واقعیت و مجاز، و با خلق انتزاعی جذاب شبیه به برخی از نمونه‌های نمادین نقاشی آمریکایی در قرن بیستم، به زندگی در غربت اشاره می‌کند. مانند پروژه‌های اخیر میرزایی، این تصاویر می‌توانند به لکنت تشبیه شوند. از ناتوانی در گفتن، فهمیدن و فهمیده شدن. خود میرزایی آن‌ها را «دردی تزئین شده» و کارت پستال‌هایی از کارت پستالی می‌داند که در آن زندگی می‌کند: سانتا باربارا.»

محمدرضا میرزایی متولد ۱۳۶۴ است. او فارغ التحصیل کارشناسی ارشد هنرهای زیبا از دانشگاه پنسیلوانیا و دانشجوی مقطع دکتری در رشته تاریخ هنر در دانشگاه کلیفرنیا در سانتا باربارا است. از آثار میرزایی تا کنون کتاب‌های مختلفی مانند «چیزی که ندارم» (ادیتزیونی دل برادیپو، ۱۳۹۲)، «اینک خورشید می‌دمد» (انتشارات دانشگاه پنسیلوانیا، ۱۳۹۳) و «دیالکتیک دیدن» (به همراه گوردون استیلمن، انتشارات بلو تایگر، ۱۳۹۷) به چاپ رسیده‌اند.