کلاس عکاسی موزه هنر مدرن
پتا پیکسل خبر ۱۳۹۴/۱۱/۲۴

کلاس عکاسی موزه هنر مدرن

موزه هنر مدرن نیویورک به تازگی اولین دوره‌ی آموزشی رایگان عکاسی این موزه را با عنوان «دیدن به‌واسطه‌ی عکس‌ها» معرفی کرده است.

این دوره‌ی آموزشی با عنوان «دیدن به‌واسطه‌ی عکس‌ها» در ۶ جلسه بر روی سایت کورسرا قرار گرفته و قرار است کمکی باشد تا شرکت‌کنندگان در این دوره به عکس‌ها نگاهی فراتر از تماشای ساده داشته باشند و به درک وافعی از آنها برسند.

در توضیح این دوره آمده است: «هرچند ثبت، به اشتراک‌گذاری و تماشای عکس‌ها به یک عادت همیشگی برای بسیاری از ما تبدیل شده است، اما این تعامل روزمره با تصاویر لزوما باعث ارتقای سواد بصری ما نشده است. هدف از این دوره پرداختن به فاصله‌ی میان دیدن و درک واقعی عکس‌ها از طریق معرفی ایده‌های گوناگون، رویکردها و فناوری‌هایی که شکل‌گیری‌ آنها را توضیح می‌دهند، خواهد بود.

این دوره در ۶ جلسه تشکیل می‌شود و ۶ فیلم کوتاه، ۴ گفتگوی ویدئویی، ۱۶ اسلایدشو صوتی، ملاقات در استودیوی هنرمندان و دیگر موارد ترتیب داده شده تا شرکت‌کنندگان با ۱۸۰ سال مجموعه‌ی موزه‌ هنر مدرن آشنا شده و با دیدگاه‌های گوناگون درخصوص این‌که یک عکس چیست و چطور می‌تواند به‌کارگرفته‌شود آشنا شوند.

این دوره‌ی آموزشی توسط سارا مایستر کیوریتور دپارتمان عکاسی در موزه هنر مدرن مدیریت می‌شود.

موضوعات این ۶ جلسه عبارتند از: مقدمه‌ی دیدن به‌واسطه‌ی عکس‌ها، یک موضوع، چند دیدگاه، عکاسی مستند، تصاویر مردم، ساخت روایت و به چالش‌کشیدن تاریخ‌ها، و اقیانوسی از تصاویر: عکاسی و فرهنگ معاصر. در پایان هر جلسه یک امتحان برگزار خواهد شد و شرکت‌کنندگان این دوره‌ی آموزشی در پایان یک پروژه برای انجام خواهند داشت.

برای شرکت در این دوره می‌بایست با مراجعه به صفحه‌ی اختصاص‌داده‌شده در وب‌سایت کورسرا، در سایت کورسرا وارد شده و در این دوره ثبت‌نام کنید.

گفتنی‌ست که مدت زمان تکمیل این دوره به خود شرکت‌کنندگان بستگی دارد.

منبع:‌ +