نیوشا توکلیان برگزیده جایزه اصلی پرینس کلاوس
عکسخانه خبر ۱۳۹۴/۰۶/۱۳

نیوشا توکلیان برگزیده جایزه اصلی پرینس کلاوس

بنیاد پرینس کلاوس (Prince Claus Fund) جایزه اصلی پرینس کلاوس ۲۰۱۵ را به نیوشا توکلیان اختصاص داد.

این برای نخستین بار است که جایزه‌ی اصلی پرینس کلاوس به یک عکاس تعلق می‌گیرد. این بنیاد از ده هنرمند و شخصیت فرهنگی دیگر به جهت فعالیت‌های پیشرویی که در زمینه‌ی فرهنگ و توسعه داشته‌اند تقدیر می‌کند.

نیوشا توکلیان در بخشی از یادداشتی که در صفحه‌ی فیس‌بوک شخصی خود منتشر کرده، نوشته است: «متاسفانه برایم سخت است که بتوانم از این جایزه آن‌طور که باید لذت ببرم چرا که شاهدم منطقه‌ای که در آن زندگی و کار می‌کنم در شعله‌های آتش است و ده‌ها هزار نفر به دنبال پناهندگی در سرزمین‌های دور هستند» خانم توکلیان در ادامه با اشاره به جایزه شید از کمک ۱۳ هزار یورویی به این جایزه خبر داده تا صرف هزینه‌های گرنت شید و همچنین یک پروژه‌ی پنج ساله آموزشی برای عکاسان مستند جوان ایرانی شود. علاوه بر این نیوشا توکلیان بخش دیگری از جایزه‌ی پرینس کلاوس را به کمک ده هزار یورویی به موسسه‌ی محک و کمکی هفت هزار یورویی به موسسات حمایت از حیوانات و پانزده هزار دلار را به بنیادی که در حمایت از پناهندگان سوری و عراقی فعالیت می‌کند اختصاص می‌دهد.

خانم توکلیان در نهایت جایزه‌ی خود را به تمامی همکارانی که خود را در معرض خطرات جانی قرار می‌دهند تا روایت‌گر داستان افرادی باشند که هیچ گوش شنوایی ندارند تقدیم می‌کند.

علاوه بر جایزه‌ی صد هزار یورویی، نمایشگاهی از عکس‌های نیوشا توکلیان از بیست و هفتم نوامبر ۲۰۱۵ تا چهارم مارس ۲۰۱۶ در گالری بنیاد پرنس کلاوس در آمستردام برپا خواهد شد.

عکس کاور: Frank Van Beek

تبریک به نیوشا توکلیان زیبا.

علی افشار

تبریک. فوق العاده س .

hadaeghi

اي كاش ميشد چند تا عكس ايشون رو هم ديد . غير پرتره خودشون.
معمولا هنرمندان را به اثرشون ميشناسند ايشون رو به پرترشون

عليرضا

كدوم عكساشون برنده شده ؟
--
این جایزه به خاطر مجموعه‌ی مشخصی از ایشان نیست.

م. رحيمي

اگر بخاطر عكاسي ايشون نيست براي چه كاري جايزه داده شده ؟؟؟
من سوال كردم خيلي ها ميگن بخاطر اينكه هلندي هستند ايشون و همسرشون و رابطه بسيار نزديك با اين موسسه باعث دادن اين جايزه به خانم توكول هست
--
برخی از جایزه‌ها از جمله این جایزه به طور کلی برای کارنامه‌ی کاری هنرمند و نه یک مجموعه‌ی مشخص تعلق می‌گیرند.

رحيمي

آقا یا خانم رحیمی, یک عکاس عکاسی میکنه و در طول دوره های مختلف آثاری خلق میکنه. پس این جایزه رو بخاطر عکس به ایشون اهدا کرده اند. ولی نه برای مجموعه یا عکس خاصی.

مهدی

خوب كارنامه ايشون. چي هست؟
به هر حال هنرمندان كارشون اول هر چيزي است كه مطرح است ، اگر كارنامه باشه به هر حال كارنامه يك هنرمند مشخص است
من قصد تخريب كسي رو ندارم ولي يعني كارنامه ايشون از ديگر هنرمندان جهان متمايز بوده ؟ چه چيز متمايز كرده؟دو مجموعه پرتره؟؟
خوبه كه يك ايراني جايزه بگيره ولي به چه قيمتي؟؟

رحيمي

اين بنده خدا مشكل داره دو تا جايزه تو عمرش گرفته يكي رو پس داده كه بعدا معلوم شد پس نداده الكي نوشته اين يكي هم بخشيده كه بعدا معلوم ميشه كه به كدوم اواره سوري تعلق گرفته ... عجيبه كه ميخواد شلوغ كنه و در موردش نوشته بشه.... شهرت خوب چيزيه بخدا

مرتضي .ن

تشكر از سايت شما كه نظرات رو اجازه ميده منتشر بشه بدون توهين برخي از سايت هاي عكاسي سكوت كردند و اجاره نميدند ديگران ابراز نظر كنن
افرين به شما

مينا رحيمي