نیکون به دنبال تغییر مفهوم دوربین‌ها
عکسخانه خبر ۱۳۹۲/۰۴/۱۹

نیکون به دنبال تغییر مفهوم دوربین‌ها

دوربین نیکون کولپیکس اس-۸۰۰ سی اولین دوربین اندرویدی این شرکت است. آیا دوربین دیگری در راه است؟

چند سالی می‌شود که گوشی‌های هوشمند بازار دوربین‌های به اصطلاح «ببین و بگیر» را فلج کرده‌اند. در ماه اردیبهشت، محموله‌ی جهانی دوربین‌های کامپکت تولیدی توسط اصلی‌ترین کارخانه‌ها نسبت به سال قبل خود ۴۸ درصد کاهش یافت. این درحالی است که فروش گوشی‌های هوشمند رشد چشمگیری داشته است.

ماکوتو کیمولا، رئیس نیکون، در مصاحبه اخیر خود با بلومبرگ به تاثیر عکاسی گوشی‌های هوشمند اذعان کرده و اشاره‌ای هم به تغییر مسیری که نیکون ممکن است به خود ببیند، کرده است.

کیمورا به بلمبرگ گفته که تعداد افرادی که عکس‌های «اسنپ‌شات» می‌گیرند به یاری گوشی‌های هوشمند که طی یک سال گذشته حدود ۷۵۰ میلیون عدد از آنها به فروش رفته، طی یک سال گذشته به طور شدیدی افزایش یافته و همچنان در حال رشد است. وی همچنین گفته است:«ما ایده‌های خود را بر دوربین‌ها متمرکز کرده‌ایم، اما رویکرد ما می‌تواند تغییر پیدا کرده تا محصولات جدیدی را برای آن بازار بزرگ‌تر ارائه کند».

دوربین اندرویدی کول‌پیکس اس ۸۰۰ سی، با قابلیت بی‌سیم سال پیش معرفی شد، هر چند که این دوربین در پشت سر دوربین گلکسی سامسونگ که با نسخه‌ی به‌روز‌تر و لنز بهتری از اندروید عرضه شد، حرکت می‌کرد.

و درحالی‌ که نیکون هنوز نسخه‌ی دوم دوربین اس ۸۰۰ سی را عرضه نکرده، سامسونگ اخیرا دو دوربین گلسگسی اس-۴ زوم و همچنین گلگسی ان‌ایکس را معرفی کرده است، اولین دوربین با سیستم بدون آینه که تحت سیستم‌عامل اندروید کار می‌کند و قابلیت تعویض لنز و عکاسی با فرمت خام را دارد. 

درحالی‌که سامسونگ راه را برای آینده‌ی گوشی‌-دوربین‌های دوکاره‌ هموار می‌کند، نیکون تنها تایید کرده که تصمیم دارد در این عرصه رقابت کند.

رئیس نیکون در مصاحبه‌ی خود با بلومبرگ در این رابطه گفته است که می‌خواهند محصولی را تولید کنند که مفهوم دوربین‌ها را تغییر دهد.

کییمورا همچنین گفته :«توسعه سریع دستگاه‌های موبایل تغییری در کسب و کار برای ما ایجاد کرده است. وظیفه‌ی پیش‌رونده‌ی ما این است که برای آن تغییرات پاسخی پیدا کنیم».

منبع: +     +