پرچم‌دار دوربین‌های نیکون، نیکون دی ۴ اس، معرفی شد
عکسخانه خبر ۱۳۹۲/۱۲/۰۶

پرچم‌دار دوربین‌های نیکون، نیکون دی ۴ اس، معرفی شد

سرانجام دوربین نیکون دی ۴ اس Nikon D4s از سوی این کمپانی معرفی شد. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت بر ویژگی‌های این دوربین تازه نیکون.

تغییرات دوربین D4s نسبت به دوربین پیشین یعنی D4 قابل توجه بوده است. این دوربین سنسوری ۱۶/۲ مگاپیکسلی دارد که در نور کم عملکرد بهتری دارد.

پردازش‌گر EXPEED 4 سی در صد سریع‌تر از مدل پیشین خواهد بود و سیستم اتوفکوس آن تقویت شده و با طراحی دوباره‌ای که داشته احتمال اینکه عکس‌هایی که با این دوربین گرفته می‌شوند تار شوند کم‌تر از پیش شده است. این دوربین همچنین امکان فیلم‌برداری ۱۰۸۰p را در ۶۰ فریم در ثانیه دارد.

همان‌طور که پیش از این ذکر شد مهم‌ترین پیشرفت این دوربین در قابلیت عکاسی در نور کم و سرعت عکس‌برداری آن است. حس‌گر دوربین تصاویر ۱۲ بیتی فشرده‌سازی‌نشده را از ایزوی ۱۰۰ تا ۲۵۶۰۰ ذخیره می‌کند. و تمامی تصاویر به دست آمده نویز کمتری از دی ۴ خواهند داشت. به عنوان مثال نویزی که از این دوربین تازه در ایزوی ۱۶۰۰ به دست می‌آید برابری می‌کند با نویز تصویر در ایزوی ۸۰۰ دوربین نیکون دی ۴.

علاوه بر ۳۰ در صد پیشرفت در سرعت پردازش‌گر، نیکون سیستم اتوفکوس را برای عکس‌برداری و فیلم‌برداری ارتقا داده است. در سیستم جدید یک سیستم اتوفکوس گروهی می‌تواند به طور هم‌زمان ۵ نقطه را دنبال کرده تا حتما سوژه در حال حرکت فکوس بماند.

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به دوربین از زوایای گوناگون:

نکته قابل توجه دیگر باتری قدرت‌مندی است که برای این دوربین در نظر گرفته شده که تنها مقدار اندکی وزن آن افزایش پیدا کرده اما انتظار می‌رود که با هر بار شارژ بتوان با این دوربین ۳۲۰۰ عکس در حالت معمولی و در حالت عکاسی پیاپی ۵۹۶۰ عکس گرفت.

دی ۴ اس در ۶ مارس و به قیمت ۶۵۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

منبع: +