لومیا ۹۳۰: گوشی ۲۰ مگاپیکسلی نوکیا
محسن آزاده خبر ۱۳۹۳/۰۱/۱۶

لومیا ۹۳۰: گوشی ۲۰ مگاپیکسلی نوکیا

Lumia 930 دوربین ۲۰ مگاپیکسلی و ویندوز ۸.۱ دارد.

نوکیا جدیدترین گوشی هوشمند خود را موسوم به Lumia930 به بازار عرضه می‌کند. این گوشی پیشرفته که مجهز به دوربین ۲۰مگاپیکسلی است و از سیستم‌عامل ویندوز ۸.۱ استفاده می‌کند، از ۲ گیگابایت رم و پروسسور Qualcomm Snapdragon 800 بهره می‌برد. حافظة داخلی این گوشی ۳۲ گیگابایت است و از حافظة خارجی پشتیبانی نمی‌کند. صفحه نمایش ۵ اینچی این دستگاه با رزولوشن 1080p full-HD بالاترین کیفیت تصویری روز را داراست.

به نظر می‌رسد کیت دوربین این دستگاه مشابه Lumia 1520 باشد. سنسور 1/2.5 اینچ CMOS این دستگاه به همراه دیافراگم F2.4 ، لرزش‌گیر تصویر و فلش dual-LED تصویری با رزولوشن ۲۰مگاپیکسل ارائه می‌کند. در فیلم‌برداری هم این دستگاه قادر است تصویر full-HD 1080p را با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند.

در این دستگاه هم مانند Lumia 1020 و 15020 امکان ثبت تصویر با رزولوشن پایین‌تر هم وجود دارد تا برای بارگذاری در وب ساده‌تر باشد. هنوز مشخص نیست آیا این دستگاه قادر به ذخیره‌سازی با پسوند خام DNG هست یا خیر.

این گوشی به همراه Lumia 630 و 635 اولین گوشی‌هایی هستند که از آخرین نسخة ویندوز، یعنی ویندوز ۸.۱ استفاده می‌کنند. همچنین این گوشی از آخرین به‌روزرسانی نرم‌افزارهای نوکیا و ویندوز مانند Microsoft Cortana voice assistant، camera roll، Creative Studio و Nokia Storyteller app استفاده می‌کند.

این گوشی در ماه ژوئن به بازار جهانی عرضه می‌شود و ۵۹۹ دلار قیمت دارد.

منبع: +