اولیویرو توسکانی از «برادران ایتالیا» شکایت می‌کند
جمشید شاهپوری خبر ۱۳۹۳/۰۶/۱۱

اولیویرو توسکانی از «برادران ایتالیا» شکایت می‌کند

در روزهای اخیر، الیویرو توسکانی (Oliviero Toscani) یکی از مشهورترین و پردرآمدترین عکاس های مـُد ایتالیایی، با اعلان دزدیده‌شدن یکی از عکس‌هایش توسط حزب خیلی کوچک و دست راستی «برادران ایتالیا»، اعلام کرد قصد دارد از این حزب شکایت کند.

«برادران ایتالیا» هم، طی ِ بیانیه‌ای توسط مسئول ارتباطات و تبلیغات خود، رسماً بابت این مساله پوزش خواسته و اعلام کرده که در واقع این اتفاق در چارچوب فعالیت‌های رسمی حزب قرار نداشته و از طرف جوانان یکی از حوزه‌های محلی و شهری این حزب و برای جمع‌آوری امضا در خصوص یک بیانیه رخ‌ داده است و رهبری حزب هم بلافاصله بعد از این سوء تفاهم آنها را به تعویض عکس مربوطه دعوت می‌کند. در همین بیانیه آمده است که عکس مورد نزاع از وب اخذ گردیده و در آن‌جا مسائل مربوط به کپی‌رایت ذکر نشده بود.

جمع‌آوری امضا درخصوص تدوین طوماری است علیه «حق حضانت فرزند» توسط همجنس‌گرایان که یکی از مباحث مطرح در سیاست امروز این کشور است. عنوان این پوستر «بچه گرفتن یک هوس نیست» است و در زیرنویس با "قیّم‌شدن" اعلام مخالفت می‌شود.

توسکانی اما می گوید: «پوزش به چه درد می خورد؟»  و خشمگینانه اضافه می‌کند: «آنها احمقند و احمقانه هم از عکس من استفاده کرده‌اند. من شکایت می کنم.» به گفته‌ی وی، این عکس در پروژه‌ای برای یکی از نشریات فرانسوی در رابطه با «تنوع در شکل خانواده» گرفته شده و مضمونی کاملاً موافق با حق حضانت کودکان از طرف همجنسگرایان دارد؛ در صورتی‌که این حزب نه تنها بدون مجوز از آن استفاده کرده بلکه پیام آن را نیز دگرگون ساخته است. توسکانی تقاضای خسارت دارد و اعلام‌کرده مبلغ به‌دست‌آمده را در راه کمک‌های خیریه خرج خواهد کرد.