کارگاه پیشرفته «فیلم‌سازی دیجیتال»  در مدرسه عالی هنرپارسان
رپورتاژ آگهی خبر ۱۳۹۵/۰۴/۳۱

کارگاه پیشرفته «فیلم‌سازی دیجیتال»  در مدرسه عالی هنرپارسان

«کارگاه پیشرفته فیلم سازی دیجیتال» در پنج روز متوالی در مدرسه عالی هنر پارسان با حضور سه تن از مدرسان حوزه فیلم سازی برای علاقه مندان برگزار می گردد.

کارگاه  فیلم سازی پیشرفته دیجیتال برای ارتقا سطح کیفی تصاویر همچنین بالا بردن اطلاعات تکنیکی و درآمد زایی برای تمامی سطوح فیلم سازان در پنج  بخش نگارش، تصویربرداری، تدوین، اصلاح رنگ و همچنین ساختن و مارکتینگ  اولین فیلم بلند سینمایی  به همراه اساتیدی چون سهراب نوربخش و جعفر اصلانی در بخش عملی تصویربرداری و دکتر سهیل شهبازلو  در بخش بازاریابی و برندینگ فیلم  طراحی گردیده است.

این دوره برای علاقه مندان فیلم سازی و تصویربرداری  همچنین مدیران فیلمبرداری، فیلمبرداران، تصویر برداران، تدوینگران، کارگردانان، تهیه کنندگان، مدیران تولید در هر سطحی مناسب است.

کارگاه پیشرفته فیلم سازی دیجیتال  امکان تصویربرداری را نیز در محیط واقعی برای هنرجویان فراهم و پایان دوره گواهی دو زبانه به ایشان اعطا خواهد کرد.

جدول زمان بندی این کارگاه به شرح زیر است:

 

نگاه اجمالی به سرفصل‌های کارگاه:

روز اول

بخش اول: شناخت حسگرها، تحلیل رنگ دیجیتال و تنظیمات

این بخش به معرفی ساختار لنزها می پردازد و عوامل موثر در حفظ کیفیت تصویر توسط آنها را شرح می‌دهد. ارتباط تصاویر لنزها و فیلترهای مختلف با حسگرهای دوربینهای دیجیتال شرح داده خواهد شد. همچنین به تاثیر لنزها در روایت داستان پرداخته خواهد شد.

بخش دوم: لنزها و ابزار مرتبط با آنها

این بخش به معرفی ساختار لنزها می پردازد و عوامل موثر در حفظ کیفیت تصویر توسط آنها را شرح میدهد. ارتباط تصاویر لنزها و فیلترهای مختلف با حسگرهای دوربینهای دیجیتال شرح داده خواهد شد.همچنین به تاثیر لنزها در روایت داستان پرداخته خواهد شد.

روز دوم

بخش اول: شناخت و کاربرد ابزار جانبی، نور پردازی، نور سنجی، شکل دهی به نور و ابزار حرکتی

این بخش به همراه جناب اقای جعفر اصلانی، مدیر فیلمبرداری سینما به معرفی ابزار جدید نورپردازی، حرکتی و صدا می پردازد.این بخش به نور و ابزار کنترل نور اختصاص یافته است که در آن به نورهای مورد استفاده برای فیلم و عکس پرداخته خواهد شد. نورهایی که برای مصرف مشترک هردو رشته طراحی شده اند، ابزار کنترل و شکل دهی به نور و سایه و جایگاه استفاده آنها توضیح داده خواهد شد. در همین بخش به نور خوانی و نورسنجی اشاره می گرد و تفاوت خوانش نور مستقیم و نور بازگشتی شرح داده میشود. قسمتی به ابزار حرکتی می پردازد که با توجه به کوچکتر شدن ابعاد دوربینهای جدید چه امکاناتی برای آنها طراحی گردیده و اثر هرکدام بر روایت داستان چگونه خواهد بود.

بخش دوم: اصلاح رنگ و آماده کردن تصویر برای پخش در سینما و تلویزیون

این بخش مرحله پردازش نهایی تصاویر دیجیتال را شرح میدهد. تمام تنظیماتی که در بخشهای پیشین برای حفظ اطلاعات تصویر بیان شد برای رسیدن به این مرحله است تا امکاناتی که این بخش در اختیار میگذارد را به بهترین شیوه مورد استفاده قرار دهد.

روز سوم

بخش اول: کار عملی شناخت و تجربه نور طبیعی

این بخش برای تجربه عملی و درک نور طبیعی، شناخت ویژگیهای هر زمان از روز و نوع کار کردن در این زمانها و ابزار مورد نیاز و سعی در ثبت فرمها و نهایتا قصه گویی طراحی گردیده است.

روز چهارم

بخش اول: نگاهی به چرخه مالی فیلمها درهالیوود، راهی برای ساختن اولین فیلم بلند سینمایی

این بخش به روند تولید فیلم بلند سینمایی و چرخه مالی که یک فیلم مستقیما ایجاد می کند میپردازد. این مراحل از فیلمنامه شروع شده و تا مراحل پیش تولید، تولید، پس از تولید، شرکت در جشنواره ها، اکران در سالن سینما، فروش امتیاز پخش به شبکه های تلویزیونی و شبکه ویدئوی خانگی پیش می رود.

بخش دوم: برندینگ و بازاریابی فیلم Film Marketing

در این بخش به همراه دکتر سهیل شهبازلو تعریفی از برندینگ در تجارت ارائه می گردد و لزوم استفاده از این روش برای فیلمها در جهت افزایش فروش آنها توضیح داده خواهد شد و برای نمونه به دو فیلم که از این روش بهره برده اند و میزان فروش آنها با فیلمهای اکران شده هم زمان بررسی خواهد گردید.

مرور کارهای شرکت کنندگان و اعطای گواهی پایان دروه

روز پنجم

مرور کارهای شرکت کنندگان و اعطای گواهی پایان دروه

تاریخ شروع دوره: دوشنبه 25 مرداد 1395

علاقمندان برای آگاهی بیشتر از  تخفیفات ویژه ، سرفصل هاو اطلاعات ثبت نام

به آدرس زیر مراجعه و یا با شماره مدرسه عالی هنر پارسان تماس بگیرید:

شماره تماس 3-02188608530

آدرس سایت:www.parsanacademy.ir