انتشار کتاب «تکنیک‌های فتومونتاژ»
عکسخانه خبر ۱۳۹۷/۰۲/۱۳

انتشار کتاب «تکنیک‌های فتومونتاژ»

کتاب «تکنیک‌های فتومونتاژ» نوشته‌ی صمد قربان زاده با موضوع شیوه‌ی تولید عکاسی فتومونتاژ از لحاظ تکنیکی و نرم افزاری توسط انتشارات کتاب پرگار منتشر شد.

در معرفی کتاب «تکنیک‌های فتومونتاژ» آمده است: 

«این کتاب سعی خواهد کرد تا به نحوه ساختن و چگونگی تولید یک اثر فتومونتاژ قبل از مرحله ادیت و در هنگام عکسبرداری و پس از آن در مرحله ادیت توسط نرم افزار فتوشاپ بپردازد. به عبارت دیگر و در فصل یک این کتاب به نحوه برش و انواع سِلکت که یکی از اصلی ترین و اولیه ترین اصول ساخت یک اثر فتومونتاژ می باشد, بطور جزئی پرداخته شده و انواع برش در نرم افزار فتوشاپ مورد بررسی قرار گرفته شده است. فصل دوم این کتاب به مبحث نور و مچ کردن انواع آن می پردازد. این فصل قبل از پرداختن به مبحث ادیت نور در نرم فزار, سعی خواهد نمود تا نحوه درک نور و روش صحیح نورپردازی در هنگام عکسبرداری برای خلق یک اثر فتومونتاژ را مورد بررسی قرار دهد. فصل سوم این کتاب به بحث رنگ و تنظیمات مربوط به آن قبل از ادیت و در هنگام ادیت تصاویر خواهد پرداخت. مباحثی همچون: مدیریت رنگ, مودهای رنگی در فتوشاپ, استفاده صحیح از کانال های رنگی در مونتاژ تصاویر و غیره از مباحث مهم این فصل خواهد بود. در فصل چهارم به مبحث مهم فیلتر ها در نرم افزار فتوشاپ خواهیم پرداخت. و در نهایت در فصل پنجم این کتاب به ایجاد جلوه های بصری ویژه با استفاده از ابزار های مختلف در فتوشاپ پرداخته خواهد شد.»

کتاب «تکنیک‌های فتومونتاژ» در ۲۲۸ صفحه رنگی و با قیمت ۵۵ هزار تومان با طراحی جلد نسیم برجیان و صفحه آرایی شکوفه معینی در سی و یکمین دوره نمایشگاه کتاب تهران،مصلای امام خمینی،  بخش ناشران عمومی(شبستان)راهرو۲۲، شماره ۳۰ و فروشگاه های کتاب عرضه شده است.