ورک‌شاپ و نمایشگاه مجید سعیدی در «فروم بین‌المللی زمانه عکاس خبری» ایتالیا
عکسخانه خبر ۱۳۹۲/۰۵/۰۲

ورک‌شاپ و نمایشگاه مجید سعیدی در «فروم بین‌المللی زمانه عکاس خبری» ایتالیا

این فستیوال به منظور احترام به عکاسان مستند و حرفه‌ای، و برجسته‌کردن این موضوع که عکاس حرفه‌ای و فیلم‌بردار حرفه‌ای می‌بایست واقعیت را بازگو کند و با تاکید بر این مورد که اکنون زمان بازگو‌کردن واقعیت است، برگزار می‌شود.

امسال اولین سال فعالیت فروم است و قرار است از این به بعد هرساله برگزار شود. شهر کوچک پوماریکو در استان باسیلیکاتا مهماندار این فوروم بین‌المللی خواهد بود که از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ ماه اوت برگزار می‌شود. برنامه‌ها در حقیقت از روز ۱۰ ماه اوت با کنفرانس خبری در مرکز استان، در شهر ماترا در قصر لانفرانکی شروع خواهد شد و در آن شخصیت‌های مختلف شهر و خبرنگاران شرکت می‌کنند.

تعداد عکاسان خبری و فیلم‌برداران شرکت‌کننده ایتالیایی و بین‌المللی بیش از ۲۵ نفر است که در بین آنان عکاسان خبری و مستندسازان مشهور بین المللی دیده می‌شوند .

در دو روز فوروم دو کارگاه با حضور عکاسان خبری دعوت‌شده برگزار خواهد شد . این ورک شاپ ها بیشتر برای تبادل اطلاعات بین عکاسان دعوت شده است و همینطور برای اینکه علاقه‌مندان عکاسی خبری از تجربیات عکاسان دعوت‌شده استفاده‌کنند. که در روز اول سعیدی ورک‌شاپ خود را برگزار می کند در دو شب فوروم فیلم‌های مستندی از فیلم سازان شرکت کننده پخش خواهندشد و همینطور در روز آخر عکاسان خبری با به نمایش‌گذاشتن ویدئویی از عکس‌های خود در مورد عکس‌ها با علاقه‌مندان صحبت خواهند کرد.

این نمایشگاه عکس در قصر مارکزاله در پوماریکودر روز ۱۲ ماه اوت افتتاح خواهد شد. عکس‌های به نمایش‌گذاشته شده از سعیدی مربوط می‌شود به مجموعه‌عکس‌های او از جنگ های مخلتف و افرادی که دچار اختلال روانی پس‌آسیبی هستند. این عکس‌ها در کنار عکس‌های فتوژورنالیست‌های برجسته‌ی دیگر همچون خاویر آرسنیلاسند، الکس مَسی و همچنین ۱۲ فتوژورنالیست برجسته دیگر به نمایش در می‌آید. این نمایشگاه یک ماه ادامه خواهد داشت از ایران مجید سعیدی که در ایتالیا شناخته شده است، برای شرکت در این فوروم دعوت شده تا در کنار دیگر هنرمندان فیلم‌ساز وعکاسان خبری از تجربیات کاری خود گفته و عکسهای خود را به معرض دید همگان قرار بدهد.. مجید سعیدی همچنین از طرف مرکز صلح بلزانو در شمال ایتالیا در هفته آخر ماه اوت برای برگزاری یک ورک‌شاپ دعوت شده‌ و به زودی برنامه این دوره یک ماهه برای علاقه مندان منتشر می‌شود.

آرزوی موفقیت های بیشتر برای آقای سعیدی

seyed fatemi