انتشار کتاب « کتاب مفاهیم عکاسی»
عکسخانه خبر ۱۳۹۶/۰۲/۲۶

انتشار کتاب « کتاب مفاهیم عکاسی»

کتاب «مفاهیم عکاسی» نوشته‌ی دیوید بیت ، در قطع رقعی، ۴۱۶ صفحه و با قیمت ۳۲ هزار تومان، با ترجمه‌ی محمدرضارئیسی و مارال زیاری و با سرپرستی فرشید آذرنگ در مجموعۀ «هنر، ادبیات، فلسفه» نشر حرفه نویسنده به چاپ رسیده است.
تقریبا از دویست سال پیش تا اکنون عکاسی بخشی از زندگی روزمره بوده است موقعیتی که با ظهور تصویر و دستکاری‌های دیجیتال در سال‌های اخیر تثبیت هم شده است. از عکاسی برای احراز هویت، فروش محصول، بازسازی واقعیت، تصویرکردن اخبار، ثبت و انتقال لحظات شخصی و در کنش هنری استفاده می شود. رسانه‌ای که در دسترس ترین، نافذترین و فراگیر ترین رسانه‌هاست.

کتاب مفاهیم عکاسی، راهنمای ایده‌آلی است برای توضیح جایگاه عکاسی در جامعه‌ی ما و نیز طیف بسیار گسترده ای از ژانرها. این کتاب بر پایه‌ی کاربرد عکاسی، با طرح تاریخ عکاسی و تشریح نظریۀ آن خواننده را به حیطۀ مستند، پرتره، منظره، طبیعت بی‌جان، هنر و عکاسی جهانی می برد و برخی از تصاویر قدیمی تر و معاصر را به بحث می گذارد. از این رو مطالعۀ این کتاب برای همۀ علاقه‌مندان جدی عکاسی راهگشاست.

دیوید بیت عکاس و نویسنده‌ی حوزه‌ی عکاسی است. او اکنون در دانشگاه وست مینستر به تحقیق و آموزش مشغول است. از کتاب های نظری او می توان به عکاسی و سورئالیسم اشاره کرد.

این کتاب فوق العاده است!! هر کلمه اش رو باید قاب گرفت

کامبیز خراباتی

این کتاب (طبق اعلام خانه کتاب ایران) 95/09/23 به منتشر شده نه ۱۳۹۶/۰۲/۲۶

حسین پیام