نمایشگاه گروهی «هجای ناتمام» در گالری شماره شش تهران
عکسخانه خبر ۱۳۹۴/۰۸/۰۵

نمایشگاه گروهی «هجای ناتمام» در گالری شماره شش تهران

آثار فارغ‌التحصیلان دوره عکاسی دیجیتال موسسه سروش مشهد در قالب نمایشگاه عکسی با عنوان «هجای ناتمام» در گالری شماره شش تهران به روی دیوار می‌رود.

مدرس این دوره کیارنگ علایی است و به گفته وی، هنرجویان این دوره به مدت شش ماه مباحث فنی، زیبایی شناسی و تمارین ایده پردازی و تولید را سپری کرد‌ه‌اند.

عکاسان این نمایشگاه عبارتند از: نعیمه بخشی، ملیحه چمنی، آیدا خودنیا، الهه سالاران، سمیه سالاران، رضا مدیر شانه چی، محمود ضیاء، حمید عرفانیان، هادی فرخنده، مرضیه لک زائی (لیالی)

عکس های این نمایشگاه از پنج پروژه کلاسی که پس از اتمام مباحث فنی و زیبایی شناسی کلاس به هنرجویان داده شده گزینش شده است. انتخاب عکس های نمایشگاه توسط محمد ستاری عضو هیات علمی دانشگاه تهران صورت گرفته و ایشان در مقدمه‌ای بر این نمایشگاه نوشته است: «در روش آموزش استاد - شاگردی، معلم علاوه بر آموزش مهارت و صناعت، به‌گونه‌ای ناملموس به پرورش روح و روان شاگرد نیز می‌پردازد؛ منش‌های والای آرمانی را به ایشان می‌آموزد و قبل از آنکه شاگرد را در طی مسیر صعب و دشوار هنرمند شدن، همراهی و هدایت کند، انسان بودن را به وی آموزش می‌دهد. در نظام مبتنی بر آموزش استاد - شاگردی هنرآموز عمدتاً از راه‌های شهودی با ساده‌ترین و بنیادی‌ترین مبانی نظری هنر آشنا می‌شود. شاگرد در این نظام آموزشی پس از کارآموزی‌های مکرر باید حرفه و اخلاق مترتب با آن را چنان فراگیرد که بتواند دستیار ورزیده‌ای برای معلمش شود. این روش و نظام آموزشی پیشینه‌ای طولانی در کشور ما دارد.»

در این نمایشگاه ۴۴ تک عکس در اندازه های ۴۰-۶۰ و ۶۰-۹۰ به نمایش گذاشته می شود و کتاب آثار نیز که به صورت رسمی منتشر شده است، در مراسم افتتاحیه رونمایی و عرضه خواهد شد.

این نمایشگاه عصر روز جمعه ۸ آبان ۹۴ در ساعت ۱۶ تا ۲۰  افتتاح می شود و تا سه شنبه ۱۲ آبان ۹۴، همه روزه در ساعات ۱۶ تا ۲۰ پذیرای علاقه‌مندان است.

گالری شماره شش: تهران، خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی، کوچه بیستم، شماره دو     

 

عکس: سمیه سالاران | پروژه: جابه‌جایی
عکس: سمیه سالاران | پروژه: جابه‌جایی