فتوشاپ به «کروم‌بوک» می‌آید
عکسخانه خبر ۱۳۹۳/۰۷/۰۹

فتوشاپ به «کروم‌بوک» می‌آید

گوگل اعلام کرده که در گام نخست، کاربران سرویس تحصیلی ادوبی در آمریکا می‌توانند به کمک اکانت‌های غیررایگان «Creative Cloud»، از طریق لپ‌تاپ‌های کروم‌بوک خود، از فتوشاپ استفاده کنند.

اجرای فتوشاپ در «کروم‌بوک» مانند دیگر برنامه‌هایی که در این سیستم‌عامل اجرا می‌شوند بر مبنای «کلاد» است& به این صورت که کلیه اطلاعات با کمک سرویس ابری «گوگل درایو» و «Creative Cloud» از طریق اینترنت اجرا شده و در فضای ابری ذخیره می‌شوند.

فتوشاپ اعلام کرده که به زودی دیگر سرویس‌های ادوبی هم به «کروک‌بوک» خواهند آمد.

«کروم‌بوک» لپ‌تاپ‌هایی هستند با سیستم‌عامل گوگل کروم که مبتنی بر نرم‌افزارهای رایانش ابری هستند و به دلیل وابستگی زیاد این کامپیوترها به اینترنت، در ایران آن‌طور که باید امکان خودنمایی نخواهند داشت.

ورود فتوشاپ به «کروم‌بوک» از این جهت می‌تواند مورد توجه باشد که نرم‌افزارهای تجاری قدرت‌مند ویرایش عکس و ویدئو همیشه به دلیل سیاست‌های بسته‌ای که دارند تنها به سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک روی خودش نشان‌ داده‌اند، اما با رشد اینترنت و گسترش سرویس‌های رایانش ابری به نظر می‌رسد که راه‌حلی برای امکان استفاده از نرم‌افزارهایی مثل فتوشاپ در سیستم‌عامل‌هایی غیر از ویندوز و مک فراهم شده است.