انتشار کتاب «راهنمای فتوشاپ برای عکاسان دیجیتال»
عکسخانه خبر ۱۳۹۳/۰۳/۰۷

انتشار کتاب «راهنمای فتوشاپ برای عکاسان دیجیتال»

کتاب "راهنمای فتوشاپ برای عکاسان دیجیتال" نوشته اسکات کلبی با ترجمه صادق طاهری، اردیبهشت ۹۳ در انتشارات پشوتن تهران به چاپ رسیده است.

​صادق طاهری مترجم این کتاب درباره این کتاب می‌گوید:« این کتاب، یکی از کاملترین کتابها در زمینه آموزش فتوشاپ در ایران است. چون:

۱- نویسنده اش اسکات کلبی است. ۲- تعداد صفحات ۴۱۲ صفحه است، شامل 14 فصل به اضافه عکس از تمام مراحل کار. ۳- حداقل 5 فصل کامل درباره Camera Raw و تنظیمات مربوطه دارد. ۴- موضوعاتی مثل تصحیح رنگ، خلق عکس های HDR حرفه ای، حل مشکلات رایج عکاسی در فتوشاپ، ایجاد جلوه های ویژه، تکنیک های حرفه ای شارپ کردن، چاپ و مدیریت رنگ قدم به قدم، روند کاری یا workflow و همچنین ویژگی های اصلی فتوشاپ CS6 را پوشش داده است.

اسکات کلبی، نویسنده این کتاب، یکی از تاثیرگذارترین افراد در زمینه آموزش نرم افزار فتوشاپ و نرم افزار‌های وابسته به عکاسی مثل لایت روم، است. انچه اسکات کلبی را از سایر نویسندگان در این زمینه متفاوت می‌کند، شکل بیان بسیار ساده و دوستانه او در انتقال سخت ترین مباحث آموزشی است که خستگی را از خواننده دور نگه می‌دارد. کتاب دیگر اسکات کلبی با عنوان "آموزش کاربردی عکاسی دیجیتال" عنوان پر افتخار پرفروش ترین کتاب در تاریخ عکاسی را با خود دارد.

اما آنچه این کتاب را از سایر کتب آموزشی در زمینه آموزش نرم افزار فتوشاپ متمایز می سازد سطح بالای آموزش‌ها است. به عنوان مثال، نحوه عملکرد ابزارها و فیلترها آموزش داده نشده است، بلکه این‌طور فرض شده خواننده تمامی این اطلاعات پایه را از قبل دارد و بیشتر روی استراتژی های خلق اثر هنری و قوی از یک عکس ساده تاکید شده است. با نگاهی به فهرست کتاب می‌توان این موضوع را دریافت. در این کتاب، تلاش شده است تمامی مطالب به ساده ترین و روان ترین شکل ممکن ترجمه شده و در اختیار خواننده قرار گیرد. امید است در آینده، با کمک انتشارات پشوتن، کتابهای دیگر و جدیدتر از این نویسنده نیز ترجمه شده و به چاپ برسد.

سلام...
قیمت کتاب رو نزدید...ممنون می شم قیمت کتاب رو هم عنوان کنید...
و اینکه آیا در حال حاضر در بازار موجود هست؟...

سیاوش

قیمت کتاب رو از طریق خود انتشارات پیدا کردم...

سیاوش