اهداء جوایز مسابقه مدلینگ «من و پیکوادرو»
رپورتاژ آگهی خبر ۱۳۹۴/۱۰/۱۰

اهداء جوایز مسابقه مدلینگ «من و پیکوادرو»

اختتامیه و مراسم اهداء جوایز مسابقه مدلینگ «من و پیکوادرو» همزمان با میلاد حضرت محمد(ص) و میلاد امام جعفر صادق(ع)، دقیقا پس از گذشت ۵ ماه از افتتاح فروشگاه این برند در ایران در تاریخ هشتم دی ماه 1394 (29 دسامبر 2015) در مجتمع تجاری سام سنتر تهران برگزار شد.

برند لوکس ایتالیایی پیکوادرو در سال 1987 و در شهر دی ورگانو واقع در 40 کیلومتری جنوب غربی شهر بولونیا توسط مارکو پالمیری بنیان گذاری شد.محصولات این برند با تمرکز بر اکسسوری و کالای چرم شامل کیف های کاری، ساک ها و چمدان های مسافرتی ، کیف پول ، کمربند، قاب آیفون ، کیف آیپاد ، مک بوک وحافظه های خارجی،ست جلسات کاری ،خود را به عنوان برندی نوآور ،خلاق و همراه با فناوری روز در طراحی به بازارهای جهانی معرفی کرده است.

اولین فروشگاه پیکوادرو در سال 2000 در شهر میلان افتتاح شد که در پی آن و در سال 2002 شعبه دیگر در شهر رم را راه اندازی کرد.در سال 2004 به دلیل موفقیت های روزافزون این برند در ایتالیا با جذب سرمایه گذاری خارجی از طریق طراحی و اجرای کمپین های بین المللی شعبات خارج از کشور ایتالیا در شهرهای مسکو و بارسلونا افتتاح گردید. به همین منوال با رشد و توسعه پیکوادرو به سبب به کارگیری استراتژی های موفق در برندینگ، چراغ ویترین فروشگاههای خود را در شهرهای سالزبورگ، فرانکفورت، هنگ کنگ، دبی، شانگهای، بیجینگ و تایپه روشن کرد.

در سال 2007 با ورود سهام برند پیکوادرو به بازار بورس ایتالیا و با واگذاری 82 نمایندگی که 58 درصد آن در ایتالیا بود،نقطه عطفی در تاریخچه و روند موفقیت جهانی این برند رقم خورد به طوری که گردش مالی آن در سال 2010 بالغ بر 52.2 میلیون یورو محاسبه و اعلام گردید. در سال 2014 نیز این برند، بازگشایی اولین مغازه خود در قلب لندن را جشن گرفت.

 
 

8 مردادماه 1394 (30 جولای 2015) همزمان با افتتاح فروشگاه پیکوادرو در نیویورک ، شرکت "پرتو روشن مهر" با همراهی هنرمندان ، ستارگان موسیقی و سینما و نیز اهالی رسانه و با حضور مارکو پالمیری، مدیرعامل برند پیکوادرو ،رسما فروشگاه ایران را در طبقه اول مجتمع تجاری سام سنتر تهران واقع در خیابان فرشته افتتاح کرد.

 
 
 
 
 

 

این برند برای گسترش حضور رسانه ای خود در ایران و ارتباط موثر با جوانان با حمایت پروژه های فرهنگی و هنری چون فیلم های سینمایی "آدت نمی کنیم"،"در دنیای تو ساعت چند است؟" و"آدم باش" و نیز راه اندازی کانال ها و صفحه رسمی خود در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام،تلگرام و یوتیوب به نحوی موثر جای خود را در بین جوانان و هواداران چرم و رنگ باز کرد.

یکی دیگر از راهکارها و استراتژِی های معرفی پیکوادرو در ایران، طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی "من و پیکوادرو" با هدف استعدادیابی و جذب علاقه مندان به عرصه مدلینگ،مسابقه ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام بود که درآن علاقه مندان با حضور در فروشگاه پیکوادرو و عکس گرفتن از خود همراه با محصولات پیکوادرو و انتشار عکس ها با درج هشتگ های "منوپیکوادرو" و یا "piquadroiran"در صفحه اینستاگرام شان در مسابقه شرکت می کردند.

 

 

  

طبق اعلام رسمی، جوایز مسابقه به ترتیب برای نفر اول تا سوم سفر به ایتالیا، ترکیه و دبی و همچنین برای ده نفر بعدی آموزش و قرارداد یکساله مدلینگ با پیکوادرو در نظر گرفته شده بود.

 

 

  

در ابتدای برنامه شریف رضوی،مدیر موسسه هنری مدولباس بهپوشی،ضمن خوش آمدگویی به حضار و تشکر از شرکت کنندگان در این مسابقه مدلینگ به قرائت بیانیه هیئت داوران پرداخت:

امروز، با سختی و لذت فراوان وظیفه داوری و قضاوت برای انتخاب بهترین حامیان پیکوآدرو به ما سپرده شده بود. سختی از این نظر، که انتخاب میان خیل جوانان مشتاق، هنرمند، خوش‌پوش و خوشتیپ بسیار دشوار بود و لذت به این دلیل، که شاهد اقدامی بودیم که پیش از این انجام نشده بود و آغاز آن نویدبخش اتفاقات خوب در ماه‌ها و سال‌های آتی است. هر چند قرار گرفتن در جایگاه قضاوت همواره دشوار است، اما به جهت محول شدن این موضوع به ما می‌بایست معیارهایی برای انتخاب تعیین می کردیم، طبیعی است این معیارها نظر ماست و به معنی تأیید قطعی و یا عدم تأیید هیچ‌کس نیست از این رو، از صمیم قلب می‌گوئیم که همه شرکت‌کنندگان در این مسابقه عالی و شایسته بهترین‌ها بودند، اما مجال اندک، و تعداد نفرات انتخابی محدود بودند. در انتخاب برگزیدگان موارد زیر مدنظر قرار گرفت:

 

1-صرفاً شرکت‌کنندگان و برگزیدگان مرحله اول که مطابق با قوانین تعیین شده توسط پیکوآدرو تصاویر خود را ارسال کرده بودند، بررسی شدند.

2-در انتخاب برگزیدگان تنها عکس‌های ارسالی بررسی گردید و در چند مورد خاص به دلیل عدم وضوح تصاویر مجدداً پروفایل شرکت‌کننده جهت جلوگیری از تضییع حق شرکت کنندگان بازدید شد، طبیعی است امکان بازبینی مجدد نفراتی که صفحات خصوصی داشتند، میسر نگردید.

3-در انتخاب برگزیدگان فقط و فقط نظر داوران لحاظ شد و برگزار کننده هیچگونه ایده‌ای برای جهت‌دهی در انتخاب نفرات انجام نداد.

4-برخی نفرات تعداد زیادی عکس برای شرکت در مسابقه ارسال کرده بودند، که تمامی تصاویر ارسالی ایشان توسط داوران بازدید شد و مورد بررسی قرار گرفت.

5-انتخاب در سه مرحله انجام شد، در مرحله اول کلیه تصاویر برگزیدگان بازدید شد، و کسانی که سه یا چهار نفر از داوران به آنها رأی داده بودند، انتخاب شدند در مرحله بعد از بین کسانی که چهار رأی کسب کرده بودند به انتخاب داوران سه نفر اول انتخاب شدند و در مرحله سوم از بین کسانی که سه رأی کسب کرده بودند و کسانی که چهار رأی کسب کرده بودند و جزو سه نفر اول نبودند ده نفر نهایی انتخاب شدند.

6-در انتخاب هیأت داوران کسانی که روی صورت خود دست کاری نکرده بودند و یا حداقل دست‌کاری را داشتند دارای الویت بودند، هرچند تشخیص دست‌کاری و یا عدم دست‌کاری روی چهره از روی تصاویر به آسانی میسر نیست و ممکن است حتی بین برگزیدگان نیز کسانی چنین شرایطی داشته باشند.

درپایان ضمن تشکر مجدد از تیم خوب پیکوآدرو که شرایط برگزاری چنین مسابقه‌ای را برای اولین بار در ایران مهیا کرد، بار دیگر تاکید می‌کنیم تمامی شرکت‌کنندگان شایسته تقدیر بودند و امید است در فرصت‌های بعدی توفیق برگزیدن ایشان را داشته باشیم.

فاطمه معتمدآريا / حورى دهقانشاد / على مصفا / شريف رضوى

 

 
 

  

 

نفرات برگزيده مسابقه من وپيكوادرو به شرح ذیل اعلام شدند :

١- آرش عليقليان (برنده سفر به ايتاليا)

٢- زرين نوروزى (برنده سفر به تركيه)

٣- دنيا سالارى (برنده سفر به دوبى)

٤- الهه جعفرى

٥- الهام قوامى

٦- سجاد پورحسن

٧- رسول ميرمحمدى

٨- روناك احمدى

٩- ميلاد ابراهيمى

١٠- جواد احمدى آذر

١١- سيما ترابى

١٢- مهدى ترنج

لازم به ذکر است، آقايان شهاب موسوى و حميدرضا تاجيك از طرف تيم داورى شايسته تقدير شناخته شدند و نیز از چند نفر از کودکانی که در این مسابقه شرکت کرده بودند مورد تشویق و قدردانی قرار گرفتند.