بدرود با دوربین‌های «ببین و بگیر»
عکسخانه ۱۳۹۲/۰۵/۱۱

بدرود با دوربین‌های «ببین و بگیر»

بر اساس گزارشی‌ که در وال‌استریت ژورنال منتشرشده، بازار دوربین‌های دیجیتال حال و روز خوشی ندارد.

خداحافظی با دوربین‌های «ببین و بگیر»

بر اساس گزارشی‌ که در وال‌استریت ژورنال منتشر‌شده، بازار دوربین‌های دیجیتال حال و روز خوشی ندارد. طبق این گزارش هرچه محبوبیت گوشی‌های هوشمند افزایش پیدا کرده، فروش دوربین‌های دیجیتال کاهش یافته‌است.

یافته‌های حاصل از شرکت تحقیقاتی آی‌دی‌سی، در سال ۲۰۱۰ بازار دوربین دیجیتال با فروش حدود ۱۴۴ میلیون دوربین به اوج خود رسید، در حالی‌که امسال(۲۰۱۲) این رقم  فروش به ۱۰۲ میلیون دستگاه خواهدرسید که بیشترین میزان کاهش در بازار دوربین‌های ببین و بگیر است.

این روزها که گوشی‌های هوشمند تمام توجه‌ها را به خود جلب کرده‌ و روی خود را از تولیدکنندگان با سابقه دوربین‌ها برگردانده‌اند و در حالی‌که روزانه رقم قابل توجهی عکس با این گوشی‌های هوشمند ثبت می‌شود، تولیدکنندگان دوربین‌های دیجیتال به دست و پا زدن برای یافتن بهترین شیوه‌ی رقابت افتاده‌اند.

کنون با با در نظر گرفتن شرایط پیش آمده دوربین «پاورشات N» را معرفی کرده، دوربینی که این امکان را به کاربران می‌دهد که فیترهایی را بر روی عکس‌های خود اعمال کرده و سپس عکس‌ها را مستقیما به گوشی‌های هوشمند بفرستند.

اگر کنون و نیکون واقعا می‌خواهند که با صنعت گوشی‌های هوشمند رقابت کنند، راه حل برای آنها ساده است: دوربینی به بازار بدهند که بشود با آن تماس تلفنی برقرارکرد و به ما این امکان را بدهد که به اینترنت دسترسی داشته باشیم.

منبع:    +