نمایشگاه علیرضا معماریانی با عنوان «خیال واقعی» در گالری شماره شش
عکسخانه خبر ۱۳۹۴/۰۳/۳۱

نمایشگاه علیرضا معماریانی با عنوان «خیال واقعی» در گالری شماره شش

جمعه پنجم تیر نمایشگاه عکس‌های علیرضا معماریانی با عنوان «خیال واقعی» در گالری شماره شش گشایش می‌یابد.

​در توضیح این نمایشگاه به قلم علیرضا معماریانی آمده است:

«خاک قرمز در هوا رقصان است ، غبارش همه را پوشانده ..به پوست چسبیده ، به صورت ، به دستها...

چشمها را تار کرده است ، دهان را گس و خون آلود و نفس را تنگ ... خاک به درون رسوخ کرده ، به مغز استخوان ، به داخل جمجمه ، به خواب ، به رویا... آتش کوره ی کارخانه ، محیط قرمز آن و حرارت تابستان جنوبی یادآور جهنم است . سختی کار طاقت فرساست. 5 مرد صبور سالهاست که در اینجا کار می کنند . در میان هجوم بی امان رنگ سرخ، لحظه ای عینیت می یابد . نقطه ای به واقعیت نشت میکند . آرام جان میگیرد و میدرخشد . با بالهای ایمان به پرواز در می آید . حقیقتی زاییده ی امید ،توانی مضاعف به نفسهای تنگ میدهد تا "زندگی" آنچنان که باید به مسیرش ادامه دهد.»

همچنین کیارنگ علایی درباره‌ی این نمایشگاه نوشته است:

«التهاب پاسخ حفاظی بافت دربرابر آسیب وارد شده یا تخریب یاخته ها است.

و سرخ، رنگ التهاب است، رنگ پاسخ موضعی بدن به آسیبِ بافتی. آیا این سرخ فامی مسلخی است برای دشوارترین پیشه ی عالم؟ یا انتظار معجزه ای سپید در بطن این سرخی ما را بشارت می دهد؟ چشم های عادت کرده به بیل سرخ میز سرخ دیوار سرخ زمین سرخ هواکش سرخ کفش و لباس سرخ و حتی عینک سرخ تنها و تنها آسمان را دارد که هنوز آبی است. و پرندگان: از جایی دور می آیند. از آبی دوردست آسمان ها، از افق های نامعلوم و بی نام که هنوز دست هیچ انسانی به آن نرسیده است، تا در وجود کارگران فرو نشینند و شوربختی آن ها را به سپیدبختی گره زنند. آن ها که - مثل سپیده صبح درخشان اند - دیوانه وار همهمه ای را در پیکر «نما سرخ» به راه می اندازند تا شکوه از دست رفته مردانی را که انگار در برزخی خودخواسته رها شده اند، جشن بگیرند؛ جشنی که میهمان و میزبان آن یکی است.»

افتتاحیه: جمعه ۵ تیرماه ساعت 4 تا 8 عصر.

بازدید تا جمعه ۱۲ تیرماه ادامه دارد. ساعت بازدید در روزهای دیگر 4 تا 8 عصر. گالری پنجشنبه ها و ایام تعطیلات رسمی بسته است.

آدرس گالری شماره شش: هران، خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی، کوچه بیستم، پلاک 2

کدپستی ۱۵۹۶۷۷۵۶۱۴    تلفن:۸۸۳۴۶۰۲۹