فراخوان دومین جشنواره بین‌المللی عکس «رژان»
عکسخانه خبر ۱۳۹۲/۰۴/۰۱

فراخوان دومین جشنواره بین‌المللی عکس «رژان»

فراخوان دومین جشنواره بین‌المللی عکس «رژان» با رویکرد تبدیل مفاهیم ذهنی به قاب تصویر، منتشر شد.
به گزارش ستاد خبری دومین جشنواره بین‌المللی عکس «رژان»، در بخشی از فراخوان این جشنواره آمده است: «هر سال یک موضوع که مصداق عینی به ظاهر شفافی ندارد و از نظرگاه‌های گوناگونی می‌توان به آن نگریست در این جشنواره به رقابت گذاشته می‌شود و عکاسان می‌توانند بر اساس خلاقیت‌های فردی‌شان، در هر ژانر و گونه‌ای این موضوع را به قاب تصویر برند».

 

 در بخش دیگری از این فراخوان آمده است:
«جشنواره موضوعی عکس «رژان» سعی می‌کند تا فرصتی خلاقانه و آزاد از دید عکاسان سراسر جهان برای موضوع محوری خود فراهم آورد. رویکردی که موجب شده تا رژان، «آب» را به عنوان موضوع جشنواره سال دوم برگزیند.». موضوعی که برای دومین دوره این جشنواره در نظر گرفته شده «آب» است که آثار در دو بخش اصلی با موضوع آب و بخش ویژه با موضوع آب‌رسانی به رقابت گذاشته می‌شوند. در تعریف آب در فراخوان این جشنواره آمده است: «آب مایه حیات، فراوان‌ترین ماده مرکب بر روی سطح کره زمین و بستر اولیه حیات به شکلی که امروزه می‌شناسیم است که بیش از ۷۰ درصد سطح کره زمین را پوشانده. بی هیچ تعریف بیشتری، دبیرخانه جشنواره عکس «رژان» چشم به راه روایت شما عکاسان از «آب» یا «آب‌ها»‌یی است که می‌بینید.» همچنین بر خلاف بخش اصلی جشنواره که تمام موضوعات مرتبط با «آب» از عینی‌‌ترین تا انتزاعی‌ترین تصاویر را در بر می‌گیرد، در بخش ویژه تنها آثاری پذیرفته می‌شوند که موضوع «آب‌رسانی» را با محوریت انتقال، تصفیه و مصارف خانگی، صنعتی و کشاورزی به تصویر بکشند.
 در بخش اصلی این جشنواره به 8 عکاس برگزیده، نشان جشنواره، لوح تقدیر و 500 یورو جایزه نقدی اهدا خواهد شد و در بخش ویژه هم به 3 عکاس برگزیده، نشان جشنواره، لوح تقدیر و 500 یورو جایزه نقدی اهدا خواهد شد. به تمام هنرمندانی که آثارشان برای نمایشگاه برگزیده می‌شود گواهی شرکت و کتاب نمایشگاه اهدا خواهد شد و بابت امتیاز نمایش و چاپ آثار در کتاب و انتشارات مربوط به نمایشگاه به هر یک از آثار انتخاب شده مبلغ 25 یورو پرداخت خواهد شد.
 میشل ستبون، رخشان بنی‌اعتماد، سیف‌الله صمدیان، محمود کلاری و مجید سعیدی هم داوران دومین جشنواره بین‌المللی عکس «رژان» هستند.
 شرکت در این جشنواره برای همه علاقمندان و انتخاب ژانر آثار آزاد است و هر عکاس می‌تواند ۱۰ تک عکس در بخش اصلی و 5 تک عکس در بخش ویژه به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.
 دریافت آثار تنها از طریق سایت جشنواره به نشانی www.rojanephf.com امکان‌پذیر است و آثار باید با حجم کمتر از ۵۰۰ کیلوبایت بر روی سایت جشنواره بارگذاری شوند. آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره، پانزدهم تیر ماه ۱۳۹۲ است و نمایشگاه پایانی این جشنواره نیز اول تا هشتم شهریور ۱۳۹۲ در نگارخانه‌های بهار، تابستان، پاییز و زمستان خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.