بزرگداشت صادق تیرافکن در نگارخانه بهار و زمستان خانه هنرمندان
خانه هنرمندان خبر ۱۳۹۴/۰۳/۲۷

بزرگداشت صادق تیرافکن در نگارخانه بهار و زمستان خانه هنرمندان

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، نمایشگاه بزرگداشت صادق تیرافکن به مدت دو هفته در نگارخانه بهار و زمستان خانه هنرمندان ایران برپاست.

نمایشگاه بزرگداشت صادق تیرافکن جمعه 2۹ خرداد در خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

صادق تیرافکن در ۳ ژوئیه ۱۹۶۵ برابر با ۱۳۴۴ خورشیدی از والدینی ایرانی در شهر کربلا در کشور عراق متولد شد او در سال ۱۳۶۹ در رشته عکاسی از دانشگاه تهران فارغ التحصیل شده بود. پس از تحمل یک دوره بیماری سرطان سرانجام در نوزدهم اردیبهشت ۱۳۹۲ برابر با ۹ مه ۲۰۱۳ در سن ۴۷ سالگی در شهر تورنتو در کشور کانادا درگذشت. پیکر او پس از انتقال به ایران در جوار حرم عبدالعظیم حسنی در شهرری به خاک سپرده شد.

آثار صادق تیرافکن در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی متعددی، از جمله در تهران، پاریس، تورنتو، نیویورک و بروکسل به نمایش درآمده بود.

صادق تیرافکن در بسیاری از آثار خود از تکنیک فتومونتاژ یا فتوکلاژ استفاده می کرد و علاوه بر آن، چیدمان (اینستالیشن)های هنری او نیز در نمایشگاه های مختلف دنیا به نمایش درآمده بود.

برخی از آثار این هنرمند عکاس در مجموعه‌های ثابت موزه‌های مختلفی چون موزه بروکلین نیویورک، موزه بریتانیا و همچنین موزه هنرهای معاصر تهران موجود است.

تیرافکن هم‌چنین نمایشگاه‌های متعددی را در گالری‌های مختلف ایران همچون هما، اثر، سیحون، راه ابریشم و ... برگزار کرد. آخرین نمایش انفرادی او دی ماه ۱۳۹۱ با عنوان قدم های اولیه در گالری هما به نمایش در آمد؛ کتابی نیز با همین عنوان از طرف این گالری در همکاری با آرت پرکتیس منتشر شد.

نمایشگاه بزرگداشت صادق تیرافکن  جمعه ۲۹ خرداد از ساعت ۱۷ در نگارخانه بهار و تابستان خانه هنرمندان ایران افتتاح می شود و تا ۱۲ تیر بر پا خواهد بود.

 

درس: تهران - خيابان طا‌لقاني - خيابان موسوي شمالي(فرصت) - ضلع جنوبی باغ هنر - خانه‌ي هنرمندان ايران 

ینجانب به عنوان خواهرصادق تیرافکن اعلام میدارم اموال مرحوم صادق هنوز پس ازسالهاانحصاروراثت نشده بنابراین آثارهنری ایشان اشکال شرعی وقانونی داردلذاخریداین آثارموجب پیگردقانونی خواهدشدمتشکرم

aaa